Fun in Rust! - Reisverslag uit Ettenheim, Duitsland van Coby - WaarBenJij.nu Fun in Rust! - Reisverslag uit Ettenheim, Duitsland van Coby - WaarBenJij.nu

Fun in Rust!

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coby

02 Mei 2024 | Duitsland, Ettenheim

Guten abend!

Zo, twee vermoeiende, maar avontuurlijke dagen richt ik mij weer tot jullie. Zoals ik ons laatste berichtje twee dagen geleden afsloot, brachten wij gisteren een bezoek aan het fantastische pretpark Europapark! Dit was één van de twee bestemmingen die ik met deze trip écht wilde aandoen en gister was het dan zo ver! Na een wat moeizame start na wederom een veel wakkere nacht met ons dotje, begaven we ons met onze Bambi richting het park, een kleine 10km verder van onze camping. We parkeerden de Bambi op de aangrenzende parkeerplaats op de camping van Europapark zelf (die al vol was en ook wel héél duur was, maar volkomen begrijpelijk als je naar de plekken en de aankleding keek). Fijne daaraan was dat het een speciaal vak voor campers was, zodat je je hotelletje-op-wielen ook aan kon sluiten op stroom en je dus niet met de gebakken peren, of beter; volkomen vergane koelkastspullen zat aan het einde van je bezoek aan Europapark…. Na een korte wandeling kwamen we aan op het pretpark der pretparken. Wat is dit puur genieten! Het is zó ontzettend goed gedaan, zo mooi aangekleed, werkelijk álles in stijl en voor ieder echt wat wils. We hebben er een goede volle dag van half 10 tot ruim 7 uur doorgebracht en probeerde tot de laatste minuut nog een laatste rondje van een attractie mee te pakken tot het écht niet meer mocht en ze écht stopten. We kunnen tevreden terugkijken, want we hebben een volledig rondje gedaan, langs alle ‘landen’ en overal meegepakt wat haalbaar was. De grote stoere vent heeft ons echt verrast. Hij ging in alles wat we voorstelde – op 1 achtbaan na, de Matterhorn-Blitz, wat wij voorheen ook wel ‘de Muizenachtbaan’ noemden vanwege de kleine karretjes en het super snelle bochtenwerk, maar verder is ie in álles geweest.

We begonnen met z’n viertjes in de Oldtimerbaan in Duitsland, daarna gingen Noah en ik in de Ba-a-a Express terwijl Renéetje en Fely in de Sheep Rock en in de BIG Bobby Car’s gingen. Dit allemaal in Ierland. Noah voer daarna nog tweemaal rond in de Quipse Paddle Boats en beklom met Renéetje de Tower Tow terwijl ik met Fely aanmoedigde. We vervolgden onze weg naar Engeland en reden met z’n viertjes een ritje mee in de London Bus. Daar smikkelden we vervolgens van wat heerlijk Engelse cookies en wandelden door het Duitse Sprookjesbos van de Gebroeders Grimm. Daar troffen we hét perfecte baantje voor Fely aan, dwars door Dwergenstad, maar daar durfde ze niet zonder mama in. Helaas pindakaas, mama mocht hier echt niet bij. Daar waren de karretjes echt niet op gemaakt. Noah reed er dan maar een rondje alleen in, maar die voelde zich er toch wel een beetje veel te groot en te stoer voor tussen al die mini’s. Om dat te compenseren gingen de stoere jongen en moeders in de super toffe achtbaan Arthur. WAT een gave baan! Je hangt eronder en legt een heel toffe route af, zowel binnen als buiten. Helemaal in stijl met het filmpje waarvan het nagemaakt is. Noah moest ff wennen, maar vond het al gauw ook echt heel tof. In de tussentijd vermaakten Renéetje en de kleine dot zich prima in het binnenspeeltuintje en gingen we daarna met z’n viertjes om de beurt in de Mul-Muls carrousel. We liepen nog langs enkele Grimm-sprookjes en kwamen daarna aan in Oostenrijk Waar Noah met Renéetje een lekker nat pak ging halen in de Tiroler Wildwaterbaan, oftewel; de boomstammetjes. Lekker nat kwam vooral Renéetje eruit en was Noah vooral dolenthousiast. Zelf doodde ik de tijd in de volgende speeltuin; Würmchen Wies’n. We splitsen ons hierna even op, want Noah wilde ook nog graag in de Alpenexpress en hier was weinig voor dotje om in te gaan, dus maakten de meisjes een treinritje door het gehele park. Dat was helemaal geen straf en het werd nog leuker toen er een complete band – in klederdracht – in de trein stapten en ons van gezellige muziek voorzagen. Één groot feestritje. In Spanje vonden we elkaar weer en ging ik met de grote jongen een rondje in de Feria Swing. Renéetje moest even bijkomen van de laatste achtbaan. We genoten daarna eerst samen van een korte lunch waarna Renéetje met Fely een keizerlijk boottochtje maakte met de Josefinas kaiserliche Zauberreise en samen met Noah ging ik voor een nieuw nat pak in de Atlantica SuperSplash. Noah’s kriebels in de buik bereikten daarin wel even z’n hoogtepunt maar de grote jongen is een echte daredevil aan het worden. We zetten onze reis voort naar Nederland en daar troffen we elkaar weer aan voor een spannend piratenavontuur met Piraten in Batavia! Ook deze attractie was echt neusje van de zalm! Wat ontzettend goed gemaakt en uitgevoerd! Noah vloog daarna nog een rondje mee in de vliegtuigjes van de Rode Baron. We liepen langs Luxemburg, naar Rusland waar de kleine dame en de grote jongen ieder in hn eigen Lada een rondje reden in Lada Autodrom. Daar zagen we ook heel andere raceauto’s waarbij je echt zelf gas moest geven dus hup, daar ook even langs. Voor deze Silverstonepiste moest je minimaal 3 jaar zijn, dus we vierden gauw even Fely’s derde verjaardag. Hoppataa, naast Renéetje in de racer en gas erop! Zowel in de Lada’s als in deze racers werden de ogen van het dotje nog net wat groter. De parade kwam inmiddels voorbij, dus we dansten nog eventjes mee met de voor ons vele onbekende figuren. Voor dotje geen enkel probleem. We deden n Rusland ook nog een rondje in de Sledetocht Sneeuwvlokje; een mooi baantje wat ongetwijfeld één van de allereerste attracties moet zijn geweest. Verouderd, maar nog altijd leuk. Inmiddels kwamen we aan in Griekenland en doken we onder water bij Atlantis. Lasergame in de aanslag en schieten maar. Noah en papa schoten erop los, Fely keek vooral met grote ogen naar de vele fantastisch mooie onderwaterdieren. Daar genoten de dames nog een tweetal keer van, toen Noah en Renéetje daarna de volgende natte uitdaging aan gingen met de Poseidon. Een mega stoere waterachtbaan, waar Noah’s kriebels opnieuw hun hoogtepunt bereikten. Ook Renéetje genoot daarna nog een keertje van de onderwaterdieren, toen er gewisseld werd en ik met de grote jongen nog een achtbaantje meepakte in Griekenland; de Pegasus. Inmiddels raakte het tegen zessen en keken we wat we nog wilden doen met het laatste uurtje. We besloten langs Zwitserland naar Frankrijk te lopen. In Zwitserland deden we nog tweemaal de bob met de grote jongen (lang leve de babyswitch en sorry boze papa en meisje die dit principe nog niet kenden), terwijl Fely zich uitleefden met een stroompje water en een groot chocoladekonijn. En even; het stukje Zwitserland was ook echt mééééésterlijk uitgewerkt! In Frankrijk verbaasden we ons met z’n viertjes van de gekke dino’s bij Madame Freudenreich Curiosites, waarna Noah en Renéetje nog fijn een laatste achtbaan van de dag meepakten (waar Renéetje achteraf spijt van had); CanCan Coaster. Samen met het dotje ging ik nog even gauw langs Italië en genoten wij nog van een rondje in Piccolo Mondo en probeerden we nog een ritje in Volo Da Vinci te bemachtigen. Helaas mocht ons dotje niet mee omdat we te klein zou zijn, dus dan nog maar eventjes een rondje in Elfenvaart, weer terug in Duitsland. Dat was zo schitterend dat we nog een rondje deden. Het liep inmiddels tegen zeven uur, maar Renéetje en Noah waren er nog niet, dus waarom niet. Een heerlijk en-boottochtje helemaal alleen voor ons, zo aan het einde van de dag. We stapten uit en zagen toen nóg een optie; een rondje in de minitreintjes Jim Knopf-Reis door Lommerland. Super schetige treintjes waar ik mooi met de twee kindjes in kon. Noah trok de hele rit lekker hard aan de bel, konden ze ons goed aanhoren komen. En toen, was het toch écht op met de koek. Nu konden we echt nergens meer in. We liepen rustig terug naar de uitgang, waar Renéetje de geleende buggy even in ging leveren en Fely nog graag met de mascotte van het park op de foto wilde. Puntje bij paaltje was het toch net iets te eng, dus dan maar even een handje geven en toen we weg liepen heel hard; ‘daaaaaag muis!’ roepen.

Zeer moe maar voldaan liepen we terug met beide kindjes op de rug en in de armen naar onze Bambi. Het was voor de kinderen een hele fijne dag denken we; met vele nieuwe avonturen en ontdekkingen. Zelf zijn wij nog altijd zeer gecharmeerd van dit pretpark; echt het neusje van de zalm en de centen echt meer dan waard. Enige lastige vonden we toch weer het grote leeftijdsverschil van onze lieffies. We moesten echt heel vaak opsplitsen en er waren naar ons gevoel maar enkele dingen waar ze beiden echt blij van werden. Dotje mocht daarbij in heel veel dingen nog niet. Gelukkig waren er overal speeltuintjes in stijl, maar het liefst waren we tuurlk meer dan dit samen geweest als gezinnetje. We hebben er hoe dan ook een mooie dag van gemaakt en het feit dat ons dotje ook de nacht erna weer heel slecht sliep, bewees denk ik wel de vele indrukken… Overigens viel ze als een blok in slaap zodra ze in de Bambi zat, maar ja, wil je der op bed leggen, is het weer aan en wilde ze er na 11 uur ’s avonds pas weer aan toegeven….. Als er iemand nog dé gouden tip heeft….. kom maar door hoor!

Nou en toen vandaag! Het was een heeeeeel stuk minder weer als gisteren; ideaal pretparkweer gehad; volle bak zon en 24 graden! Vandaag de helft minder warm en veeeeel regen op de planning. Ideale dag voor een zwembadavontuur! En dat stond ook precies op de planning; Rulantica; een gigantisch zwemparadijs, zowel binnen als buiten met achtbanen in alle soorten en maten en heeeeul veel! Het was de tweede bestemming die ik echt aan wilde doen deze week en ook dit stelde absoluut níet teleur. Ik heb nog nooit zoiets gezien; zoiets gigantisch! We hebben ons er bijna 7 uur prima vermaakt, met vele glijbanen (maar we hebben de helft pas gehad denk ik!), een aantal keer met dotje in de lazyriver van Snorri (waar we langs verschillende Snorri’s kwamen en overal om ons heen zeemeerminnen zagen), in het kinderspeelbad en in het golfslagbad. Met Noah raceten we om de beurt van diverse glijbanen; met en zonder band, met en zonder matje op je buik vooruit met z’n achten op een rij. Op diverse plekken werden actiefoto’s gemaakt en op weer andere plekken had je racetijden die nog meer uitdaging boden. En prima restaurants voor een goede lunch en diner!

En nu, zijn we moe. Moe en gaar haha. Gisteravond hebben Noahtje en ik nog lekker zitten Carcassonnen, nu even op de switch. Dotje ligt met papa te kroelen want die is (wederom) niet moe (de gouden tip is echt welkom!), ondanks dat ze ook vandaag weer sliep zodra ze in de Bambi plaatsnam… En ik dacht; even gauw jullie van een update voorzien.

Zo lekker ons bedje eens opzoeken en hopen dat het alleen vannacht nog regent zodat we morgen nog de mooie wandeling langs de grote hangbrug Geierlay kunnen doen alvorens we verder terug richting Nederland komen rijden. Duimen jullie mee?

Voor nu; weltrusten!

• 02 Mei 2024 - 23:17

Ome Leo En Tante Jettie :

Hoi heel leuk dat verslag van jullie reis,je hebt veel gezien en veel plezier gehad.Veilige terugreis en uitkijken op de weg.groetjes ome Leo en tante Jettie

• 03 Mei 2024 - 10:14

Carla:

Goed te horen dat het een succes was Europapark. Denk dat Fely het klokje rond slaapt als ze weer thuis is. Alvast een veilige terugreis. Groeten uit het regenachtige Burgh Haamstede.

• 03 Mei 2024 - 16:45

Sjon:

Wat een fantastische avonturen hebben jullie weer beleeft! Ik ben vooral jaloers dat ik niet mee was naar EuropaPark, ik hou me aanbevolen voor de volgende keer [e-1f609]

Hoe toevallig is het dat Fely net de dag ervoor 3 is geworden, haha, briljant!

Goede terugreis en tot snel!