Aangekomen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Coby - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Lima, Peru van Coby - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Stuitertje

06 Augustus 2011 | Peru, Lima

Buenos Dias allemaal!!!

Nou, we zijn er hoor!! Goed en wel aangekomen in ons hotelletje in Lima, Peru. We hebben hier WIFI en het is nu 'pas' half 10 (mijn lichaam staat nog op de oude Nederlandse tijd wat zegt dat het al half 5 's nachts is....), dus we kunnen nog wel even snel een verslagje maken.. ;)

Vannacht om 03.15uur ging de wekker in ons vertrouwde koude kikkerlandje. Nog een keer heerlijk gedouched en toen op naar het vliegtuig! Al hoorde ik zojuist dat ons mam toch nog ff gewebcamd had met BsAs, want ja, dat moet je nu toch bijna 3 weken missen... En dat is tuurlk doodnormaal om dan maar om half 4 's nachts te doen.. Ik bedoel, je bent dan toch wakker.......

Maar goed. Om 4 uur kwam de taxi, keurig op tijd. Alles erin gepropt, de Tijgers uitgezwaaid en op naar Schiphol! Met Zombie door de speakers knallend en een zeer toeristische route (met een gestoorde wielrenner om half 5 's nachts.... :|), kwamen we netjes op tijd aan. Ingecheckd, nog wat peukies gedaan en op naar het vliegtuig. We hadden wel al meteen een half uur vertraging, maar ach, dan wen je meteen goed dachten we maar.. ;) In Madrid bleek de lange vlucht maar liefst 40 minuten vertraging te hebben, dus we hadden tijd zat voor nog een broodje.
De lange vlucht vertrok dan wel uiteindelijk 1 uur en 15 minuten te laat, maar kwam wel mooi 10 minuten eerder dan gepland aan... Toch knap vond ik zelf. We hielden het er maar op dat ie een shortcut had genomen.... :D

Eenmaal in Lima de bagage opgehaald, nog wat gekloot met de douanepapiertjes (blijft altijd een heel avontuur...) en dan door de deur de aankomsthal in... Nou, dan wordt je daar begroet door wel 500 mensen die anderen kwamen ophalen... :| En nee, dat is echt niet overdreven!! Allemaal bordjes met namen. Niet normaal zoveel. Volgens Renéetje stonden ze zelfs twee hoog.. :| Wij goed gezocht naar onze naam of PERU PLANET en jawel.. daar stond het; HELENA PIJPERS :D Best stoer om je naam te zien tussen zoveel mensen en andere bordjes. We voelden ons eerst als aapjes waar iedereen naar keek, maar toen was het net alsof je beroemd was :D

Wij ingestapt bij een vader (chauffeur) en zoon die ons door Lima loodsten. Allejezus, ik dacht dat BsAs alles overtroefde, maar Lima kan er toch ook wat van!!!! Strepen totaal overbodig, APK hebben ze echt nog NOOIT van gehoord. Oh oh oh wat zagen we weer een barrels en stunts. En toeteren was weer helemaal zoals het behoort in Zuid-Amerika... Zelfs de politie of ambulance doet ze niets. Gewoon tussendoor proppen en mee doen met het getoeter en geschreeuw. En het was echt absoluut niet koud hoor, maar toch hadden al die Peruanen een trui en een jas aan........... Liepen wij daar in ons shirtje...

Na even gepind te hebben, een hoop tips en info over Lima zelf en de wijken (goed/slecht), het eten en must-do's, kwamen we rond 02.49uur Nederlandse tijd dan aan in ons eerste hotelletje. Een schitterende kamer met een heerlijk bed waar ik nu al heerlijk gebruik van maak.
Eventjes wat gedronken (voor 75 SOL, doe ff normaal! :|, dat is gewoon 23 euro voor 5 drankjes... dus gewoon lekker Europese prijzen...), en de vouchers en bustickets gecheckt en dan is het nu toch ECHT bedtijd! Nog eventjes lekker douchen en dan bijkomen van een zeer lange reis, die overigens naar (mijn gevoel althans) goed en toch snel is verlopen!

Morgenvroeg om 9uur de eerste excursie, dus dan gaan we echt goed van start!

Het voelt goed om terug in het schitterende Zuid-Amerika te zijn, maar toch is het gevoel niet zo goed als in mijn geliefde BsAs.... :$ Maar wie weet, eerst maar eens een nachtje slapen.......!

(Tussen alle toeters en gerace buiten op straat. Hopelijk zit er geen brandweerkazerne om de hoek...... ;))

Lieve mensen, tot een volgend verslag!

Adios!

• 06 Augustus 2011 - 03:18

Manon:

Lieve mop,
    Fijn om te weten dat jullie goed zijn aangekomen! Ik hoop dat je goed kan slapen met al dat verkeerslawaai, en dat je flink gaat genieten! Veel plezier!
    Liefs, Manon

• 06 Augustus 2011 - 11:11

Annelies:

veel plezier en geniet er van!!!!

• 06 Augustus 2011 - 12:36

Yvonne:

Heee Coby,
    Wat fijn dat je goed aangekomen bent en nu alweer vol in het leven daar gestapt bent! Wij zitten nu in Santiago en ga zo verder trekken! We houden elkaar op de hoogte!
    XXX yvonne

• 10 Augustus 2011 - 13:49

Lenie:

Hee luitjes,

Gelukkig jullie zijn goed aangekomen,
    geniet van het land, en straks van Rob Doris en natuurlijk Nuria.

Leuk Coby z'n verslag,
    op naar het volgende.

Groetjes uit het koude en natte Nederland.