De moord na de Tangohistorie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu De moord na de Tangohistorie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

De moord na de Tangohistorie

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

15 Maart 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Wat een dag was het vrijdag weer!
Allereerst reed de bus uiteraard weer niet zoals hij moest rijden, maar goed, ik word hier goed in en had me boekje niet meer nodig. Het was weer heeeerlijk weer dus ben leste paar straten maar gaan lopen, ook prima vol te houden.

Op school eerst aan de koffie met John en Hannah. Die zaten er als zombies bij, aangezien ze de avond ervoor een iets te groot feestje hadden gehad.

Op school weer goed les gehad van Luciana en weer veeeel geschreven. Had er een hele lamme hand van gekregen, maar goed. We moesten als eindopdrachtje vandaag een brief aan haar schrijven wat ze zeker moest bezoeken als ze naar je eigen land kwam, voor mij Nederland dus. En we moesten vooral oefenen met de gebiedende wijs. Nou, das weer een vorm die gewoon absoluut niet logisch is in het Spaans. Want de regelmatige werkwoorden eindigend op -AR hebben altijd een bepaalde vervoeging en de werkwoorden op -ER en -IR ook, maar net een letter verschil as bij die op -AR. Bij de -AR blijft er namelijk vooral veel van de A in en bij die andere 2 wordt het een E meestal. Alleen in de gebiedende wijs gooien ze die 2 gewoon ff om. Dus nu krijgen de -AR werkwoorden juist een E en die andere twee een A.. tis zo niet logisch maar goed. Twas dus weer ff goed opletten en oefenen. En daarnaast de onregelmatige werkwoorden flink stampen uiteraard. Want die wijken totaal af, in wat voor vorm dan ook. Maar goed, uiteindelijk bleek het me toch goed afgegaan te zijn, want kreeg als notitie op mijn briefje : Excalente. :D En waren maar aantal accentjes en in totaal 2 woordjes verkeerd.. Woeii :D Had niet het idee dak hem zo goed doorhad, maar was tuurlk wel leuke beloning.

Daarna zijn we met een paar kleine groepjes nog naar het Tango Musuem geweest. Dat was bij Avenue de Mayo en paar blokken lopen. Onderweg veel gestopt voor wat gebouwuitleg en nemen van fotoows uiteraard! Zo oa het Parlementsgebouw wat echt onwijs groot is. Zie de fotoowtjes van vandaag maar! :D

Oh ja, me camera snap ik werkelijk totaal niet meer. Overdag doet de flits het continue, maar is tie niet nodig dus zet ik hem maar uit. 's Avond doe tie het 1 keer en vervolgens niet meer, terwijl ik hem dan wél nodig heb.. grr behoorlijk frustrerend maar we snappen niet wat er mis mee is.. Nog maar een keer mee naar de fotozaak hier denk ik..

Maar goed. Het Tango Museum vond ik een beetje tegen vallen. Het was wederom een erg klein musuem en er hingen vooral veel foto's en oude atributen. Wel leuk om te zien, maar ik heb gewoon ook niets met de muziek ofzo en ken er helemaal geen namen van. We kregen er ook niet echt uitleg over, dus we hebben enkel beetje rondgekeken. Carlos Gardel hing er uiteraard ook, daar nog maar een foto van genomen. Na half uurtje ofzo gingen we alweer weg.. Maar goed, ervaring rijker, en misschien dat ik na paar maanden hier vertoeven, de muziek en de geschiedenis meer aangrijpend vind en nog een keertje ga! :)

Daarna gingen we naar het beroemde Cafe Tortini wat ernaast zat. Een erg oud ( 1858 ) en duur cafe, maar wel ontzettend mooi en compleet in de stijl van Tango. Vooral bekend om de komst van vele politici. Wij zaten aan de tafel van Federico Garcia Lorca’s. Daar hebben we met 2 groepjes wat gedronken en gegeten. Onze docente (een andere dan waar wij les van hadden) verliet ons al na kwartiertje, maar vertrouwde ons er dus op dat we de weg wel weer terug zouden vinden.. :| Haha is wel gelukt hoor, maar toch.. We hebben toen daar nog zeker een uur gezeten en was erg gezellig! Weer kennis gemaakt met nieuwe mensen, van niveau 4. Een Italiaan en een Taiwanees meisje zaten bij mij en Mirjam aan tafel dus daar hebben we vooral het meest mee gepraat. Verder was er nog een Pools meisje en 2 jongens uit.. mm ik denk ook de richting van Taiwan ofzo, geen Chinezen, al hadden ze daar wel wat van weg. Maar daar had ik niet echt mee gesproken dus weet niet veel van ze.
Er zijn toen wel paar foto's gemaakt, maar niet door mijn camera. Hannah en Jennifer uit mijn klas hebben vooral fotos gemaakt en zouden ze nog opsturen. Dat moeten we dus nog ffies afwachten, maar daarna zet ik ze bij dit bericht!

Op de terugweg ging iedereen beetje zn eigen weg. Alleen Hannah, Mirjam, Christian en ik zijn samen terug naar school gelopen, omdat de rest niet bepaald een andere weg wist en ik toch vlakbij school de bus kon pakken. Waren we bijna bij school, kwamen we alleen langs een zeer recente plaats delict.. :| Dat was wel ff creepy. Heel veel politie en camera mensen. We hadden ff gevraagd wat er gebeurd was.. Er was net iemand vermoord. He gezellig. We zijn toen maar snel doorgelopen en heb maar niet gekeken. Zat nu niet echt te wachten op een moordscene.

Maar goed, daarna weer opgesplitst bij school. Misschien dat we morgen (zaterdag) met een paar van ons uitgaan, Mirjam had namelijk van een feestje gehoord en leek ons leuk daar met zn allen heen te gaan. Ze zou me nog mailen hoe of wat, dus weet nog niet zeker.

Thuisgekomen was er niemand thuis. Ik maar ff me vaste dingetjes gedaan, toen Doris na uurtje binnenkwam. Haar broer werkt in Afrika en is daar 1O maanden in het jaar, maar kwam vandaag weer voor paar weken terug naar Argentinië. Die woont bij zijn ouders, tenminste, het huis is van hem en zijn ouders wonen bij hem in feite. Maar hij is er nooit dus ja tis maar net hoe je het ziet. In ieder geval, gewoon 3 meter van onze voordeur vandaan. Dus daar zouden we vanavond ook gaan eten met zn allen.

Om 1O uur gingen we ongeveer, toen Rob ook ff had kunnen relaxen na zn werk. De rest zou om 1O uur ook ongeveer komen, maar de laatste kwam uiteraard pas om half 12 binnen. Ik had gelukkig om 6uur wat kleins gegeten, anders was ik weer omgevallen van de honger vrees ik. De beiden zussen van Doris waren er weer, de 2 jongste nichtjes (Kathie moest helaas werken), de beste vriend van haar broer (ik denk steeds dat ie Jorge heet, maar dat is niet, kan alleen ff niet op zn goeie naam komen.. )met vriendin en wij dan. Was weer lekker druk, maar gezellig. Alleen al die Peruanen samen (op ons en 1 Argentijn en 1 Paragays meisje na) praatte echt heel snel en met een dialect. Dat kon ik echt allemaal niet volgen hoor. Rob had er zelfs moeite mee en zei dat ie dat vaak had bij hun als ze samen zijn dus dat ik het maar niet als erg op moest vatten dat ik het niet volgen kon. Als ze tegen mij praatte zei ik als eerste steeds maar of ze iets langzamer konden praten, anders wam het nooit goed haha. Ging wel aardig. Dan kon ik het meeste goed volgen, alleen zelf antwoorden blijft wat lastig. Ze staan er wel compleet versteld van dat ik 5 doopnamen heb. Ik moet het steeds herhalen en dat vinden ze helemaal geweldig haha.
Ook zijn er veel foto's gemaakt en echt, ik was gewoon veelal de grootste :D Wat een raar gezicht dan ineens haha. Maar die moet ik ook nog krijgen, dus komen nog wel. De vader van Doris is echt fan van me en wou ook steeds op de foto haha, ik zal er ook wel 1tje op zetten. Tis echt leuke familie hoor. :D

Tegen 2uur zijn we maar weer opgestapt en naar bedje gegaan... Goed begin van het weekend!

EXTRA EXTRA EXTRA

Vanavond,14 maart is de Premiere van het nieuwste IMRPO stuk geweest! Ik hoop dat het ontzettend goed is gegaan, en dat jullie weer hebben gestraald als nooit tevoren!!!!!! Ik hoop dat mijn sms nog door is gekomen bij Coentje en dat ik nog ff mee heb kunnen TOITOITOI-en! In ieder geval, voor morgenavond opnieuw een knallende avond toegewenst! EN SUCCES!


  • 16 Maart 2008 - 19:53

    Eefje:

    wat een mooieeeee piccas

  • 18 Maart 2008 - 10:48

    Yvonne:

    Zoo super van je brief!! Echt goed:D
    Leuke dag dus weer gehad:D behalve die man die vermoord is dan.. En leuk weer ff familie-avondje;)
    Leuke foto's idd! Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coby

Na in 2008 een half jaar in Buenos Aires te hebben gewoond (mijn allereerste reis op waarbenjij.nu), en daar mensen van over de hele wereld te hebben leren kennen, was het reisvirus in m'n bloed wakker geworden en wilde ik het liefst niets anders meer! Samen met mijn lief heb ik daarna nog diverse mooie reizen samen gemaakt en nu proberen we er op uit te trekken met ons kleine gezinnetje, samen met onze twee kanjers. Hou het dagboek in de gaten en je kunt ons (bijna) op de voet volgen!

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 302083

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 04 Mei 2024

Er was eens....

14 Augustus 2021 - 02 September 2021

Het land der Vikingen en LEGO

07 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Freeeeeeeeeedom!

23 September 2015 - 09 Oktober 2015

After marriage Slovenia!

30 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Xploring the North

09 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Thailand, Laos & Cambodja!!

05 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

3 Weken Backpacken Peru! Plus weekje Buenos Aires!

11 Februari 2008 - 12 Augustus 2008

6 maanden Argentinië

Landen bezocht: