Just School - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu Just School - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

Just School

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

13 Maart 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Wajooo de bus reed normaal.. :|
Wat een ongelooflijk wonder. Ik heb ter van genoten. Net zoals trouwens van het heeeerlijke zonnetje wederom. Je zou nu maar een weeralarm hebben zeg.. Dan baal je toch ook flink..... :-P haha sorry mensen, kon het niet laten. Ik had gisteravond ffies via internet de Nederlandse radio geluisterd, moet wel beetje op de hoogte blijven tuurlk. Lees elke dag ook wel wat hoofdpaginas van krantenartikelen hoor. Het is echt gek hoeveel je onbewust opvangt in je eigen land. Hier moet ik echt moeite doen om mezelf op de hoogte te stellen van het nieuws in Nederland, dan merk je dat wel ff hoor.

Maar goed. Vandaag weer naar school geweest, verder weinig bijzonders.
Maar op school weer goed naar me zin gehad. Het was vandaag weer les met Griselda, dus veel praten. En dat hebben we gedaan hoor. Na eerst wat herhaling over de tijden gehad te hebben, moesten we eerst klassikaal wat gaan vertellen over een beroemd persoon in je eigen woonomgeving in je eigen land. Nou eitje, ik heb meteen een heel verhaal over Guus gepend :D. Ja, je moet je eigen trots toch hoog houden he. Ze konden het geen van allen fatsoenlijk utispreken, maar Griselda vond de naam Guus onwijs leuk om te proberen haha. Daarna moesten we wat vragen erover beantwoorden en gingen we die in de groep doornemen. Toen kwam het door mijn verhaaltje op dialecten en daar hebben we vervolgens een half uur over gediscussieerd. John, uit Ierland, was nogal verontwaardigd over het feit dat ze Iers niet echt als taal zagen. We hebben het er toen echt heel lang over gehad.
Het was wel grappig, want John heeft ook paar maanden in Amsterdam gewoond en wist nog aantal Nederlandse zinnen en behoorlijk wat woorden. Alleen ja.. erg matig dat ze hem PATAT hadden geleerd in plaats van het veel mooiere FRIET. Ik kreeg het alleen niet veranderd, hij kon FRIET echt amper uitspreken en maar niet onthouden.. grr.. Maar vond het sowieso wel grappig hem ineens Nederlands te horen praten. Klinkt bijzonder grappig met een Iers accent erbij. :D

Dat nieuwe meisje vind ik alleen wel erg vreemd hoor. Ze kijkt hele tijd chagerijnig en zegt bijna niets. Al helemaal niets uit zichzelf. Ze komt uit New York, Hannah eveneens, maar die is toch compleet anders. Misschien is ze gewoon heel verlegen hoor, dat het nog komt. Maar ze zei ook niets in de pauzes enkel een kort antwoord als iemand van ons haar iets vroeg. Nah, we zullen wel zien.

Verder vanavond niet veel meer gedaan. We hadden geen huiswerk, dus heb maar wat oefeningen doorgelezen en me aantekeningen opnieuw bekeken. Ook me zelf gemaakte woordenlijst ff bijgewerkt, wat een veel verschillende woorden hier met het oorsrponkelijke Spaans zeg.

Doris is naar Nederlandse les en Rob is.. weet ik niet waar. Waarschijnlijk weer aan het overwerken geweest en kom tie zo wel thuis. Maar heb jullie dus verder weinig bijzonders te vertellen. Morgen vast stuk meer! We gaan weer op pad met school en savonds een feestje!

Alvast een fijn weekend allemaal!

Ciao!

• 14 Maart 2008 - 09:19

Yvonne:

Lekker schooldagje dus:D

Nou veeeel plezier morgen met school&stappen!! komt helemaal goed;)D