Terugweg naar Buenos Aires, via Salta. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu Terugweg naar Buenos Aires, via Salta. - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

Terugweg naar Buenos Aires, via Salta.

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

02 September 2008 | Argentinië, Salta

8 augustus!

Nou, dit was geen bizar bijzondere dag hoor lieve mensen. We moesten er op normale tijd uit, de bus vertrok om 1Ouur. We werden voor de leste keer opgehaald door onze vaste gids en chauffeur die ons met het wankelende karretje naar de busstop gebracht. Daar hebben we weer 1Ouur heeeerlijk gezeten, terug naar Salta...
Toen we er bijna waren, zagen we wel iets wonderbaarlijks. We kwamen door de leste bergpas en daar hing een wolk 'vast' tussen de berg. De lucht was niet warm genoeg meerom hem er overheen te drukken en nou ja, de wolk was daar blijven hangen. Dat was wel gaaf om te zien, want we keken er eerst van boven af op en langzaam maar zeker daalde wij die bergpas in en op een gegeven moment reden we dus dwars door die wolk heen tot we er op een gegeven moment weer onderuit kwamen. Geinig hoor :D

Verder was ons laatste hotel in Salta echt meesterlijk. We kwamen aan op de busterminal waarna we 3 taxis naar het betreffende hotel namen. Onze taxichauffeur wist de weg niet, dus reed de taxi van Spa en ma maar achteraan. Op een gegeven moment moesten we een enorme klim maken, zo maar uit het niets en we waren half weg toen de taxi voor ons, met ons pa en sma erin ineens stopte en enorm begon te roken en al. Ik denk; die schijt er echt mee uit en rijdt sebiet achteruit die berg weer af... :| maar gelukkig kon tie nog net de kracht vinden om het leste stukje ook nog ff te klimmen. Bovenop eindige de weg ook, en kwamen we uit in een onwijs mooi hotel. Rob, Doris, Hans en Jan waren kwijt dus zijn wij alvast maar in gaan checken. De goede man sprak geen woord Engels, dus kwam het eventjes op mij aan met alles regelen. Dat ging me toch prima af :D De goeie man bracht onze koffers alvast naar de juiste kamers en mee komen Rob en Doris aan lopen van beneden met hun koffers. Die taxi kon het blijkbaar niet halen dat leste stukkie hahaha. Hans en Jan hun taxi haalde het gelukkig weer wel en die kwamen toen ook aanrijden.
Baschje en ik kregen een onwijs luxe kamer met prive jacuzzi en onwijs lekker bed. Doris en Rob en Hans en Jan zaten ook op dezelfde vleugel als ons, maar spa en sma hadden een geheel eigen kant van het hotel, helemaal te luxe voor woorden :|

Die avond zijn Bas en ik in het hotel gebleven terwijl de rest pizza ging eten, ik had weer onwijs last van een blaasontsteking dusja.. was weer goed getimed. Gelukkig had ik wel de busreis overleefd, anders was ik helemaal niet vrolijk geweest. Maar heel veel water gedronken en op tijd gaan slapen, na nog enkele overheelijke empanada's gegeten te hebben (de normale empanada's uit Argentinië wel te verstaan) die de anderen met zich mee hadden gebracht.

********************************

9 augustus!

Vroeg eruit en naar het vliegveld gegaan met een gehuurd busje. Daar een korte nationale vlucht (2uurtjes) naar Buenos Aires terug...
Wat was het een geweldig gevoel deze fantastische stad weer vanuit de lucht te kunnen bewonderen. Het voelde haast als thuiskomen :).

Met dezelfde taxi als waar we mee naar het vliegtuig waren gebracht (3 weken geleden) werden we nu weer naar 'ons laatste hotelletje' aka 'mijn oude/tweede huisje' gebracht.

Daar rustig bijgekomen en voor iedereen een slaapplaatst geregeld.

's Avonds hebben we de beste tangoshow van Buenos Aires bijgewoond in Puerto Madero. Dat was echt heel mooi, met lekker - maar niet echt bijzonder - eten. De omgeving waar het gehouden werd, was echt briljant hoor! Maar de show duurde naar mijn idee toch wel iets té lang en de meisjes waren iets té dun om echt van te kunnen genieten. Tenzij je het als plezierig ervaart as je de ribjes kan tellen :).

Nou, toen was het echt het definitieve afscheid aangebroken.. Nog eventjes langs Stefi en Downtown gegaan.. Die schatten hadden Luis, Alejandro en Daniel ook nog uitgenodigd als echt laatse afscheidje voor mij. Het was nog een erg gezellig leste avondje in de stad die deels mijn hartje heeft weten te stelen.. Buenos Aires!

Met mijn schatje tegen 1uur weer naar huis gegaan en samen een beetje krap in mijn bedje geslapen...