Mi Fin de Semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu Mi Fin de Semana - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

Mi Fin de Semana

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

10 Maart 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Nou, vant weekend had ik ff geen zin in internet hoor, daarnaast was het ook drukdruk en heb ik thuis verder meer gerelaxed. Hoop dat jullie dat ffies niet erg vonden, maar ik had ook weekend tuurlk ;)

Nou, vrijdag weten jullie, toen waren we al naar Boca geweest. Echt ontzettend leuk wijkje overdag! Ga er zeker nog een keertje heen, het was veel te kort om van alles te genieten. De verloren Chinees is echter nog steeds niet terecht… er lopen zoveel Chinezen op school rond dat ik ook niet kan zeggen of ie er tussen zat.. maar goed, we denken dat ie een taxi terug heeft genomen ofzo haha. Hoop het iig voor hem.

Nou zaterdag! Vandaag afgesproken met Katherine om te gaan shoppen. Het was eerst half 2, maar Kathie was er toch al wel om kwart voor 3… *zucht* hopelijk went dit ooit want ik word er echt krankzinnig van.. maar goed. Wij dus op pad. Met de metro, met de bus, naar een shoppingmall zoals wij hem kennen. Nou echt NIET normaal zo groot. Leuke winkels, maar echt duuuuuuuur voor hier. Ik vond het zelfs duur, kun je na gaan wat de Argentijnen er zelf van vinden. En het waren vooral winkels voor kak kreeg ik het idee. We hebben ook niet echt iets leuks gezien, alleen winkel in winkel uit. We hebben wel het 1 en ander gepast, maar geloof dat dat meer voor de gein was en achterlijk felle kleuren combineren om nog harder om elkaar te kunnen lachen… ;) :D We hebben in ieder geval wel naar ons zin gehad. MAAR! Ik heb ook ergens een JURK gekocht. Jajaja mensen, het kind word nog eens echt een dame… :D Ik zag hem en was meteen verkocht. Gewoon zown mega nette jurk, voor nette feestjes enzo.. Wauw en hij was echt vet mooi. Meteen gepast tuurlk en gekocht :D Was nog best duur, ook al was ie voor zowat de helft afgeprijsd. Maar kon het niet laten. Dus ben weer Jurkje rijker haha. Paps: houd echt je koffer maar half leeg voor mij hoor ;)
In dit achterlijk grote complex hadden ze nog iets echt niet normaals.. de hele bovenverdieping was een kinderpretpark.. En dat meen ik serieus. Er was zelfs een reuzenrad gemaakt…. En een schommelschip, zown spin als wij hem kennen, draaimolen en noem maar op. Echt, sloeg nergens op. En drukk dat het er was. Al die kinders die alles maar krijgen en mogen. Echt joh, die worden hier zo achterlijk verwend he. Ik had trouwens de eerste week ook al aanvaring met zown moeder gehad. Ja, weet ik veel. Ik liep met Rob over straat de eerste of tweede week en toen waren we lekker aant ouwehoeren over van alles en liepen gewoon door zown drukke winkelstraat, maar gewoon aan de kant en achter wat andere mensen aan. En ineens lijkt het wel alsof ik tegen iets opbots, een paaltje ofzo. Dus ik kijken, was het dus zown klein meisje. Nou het kind had zelf denk niets door want liep weer gewoon verder, maar die moeder joh. Die begon me toch een partijtje te schelden. Ik zei nog netjes pardonneme enzo, ja had er echt niet gezien, doe dat niet expres. Maarja die lopen maar her en der en krijgen overal voorrang en iedereen moet er rekening mee houden. Ze lopen ook gewoon frontaal op mensen af en zijn gewend dat iedereen voor ze aan de kant gaat. Nou sorry, dat zal ik ook nog niet eens zo maar doen. Zown kind moet ook maar leren voor zich kijken waar het loopt en om mensen heen leren lopen. Zelfs in de bus mogen de kinderen hier zitten, alsof ze oude mensen zijn. Nou krijg hem lekker, ik ga dus echt NIET opstaan voor een kind he. Voor oude mensen of invaliden of zwangere vrouwen of mensen met een babytje ofzo, prima, gerust, maar echt niet voor een kind van 5 of ouder wat zelf kan staan. Op straat zie je ook bijna altijd ouders die hun kind dragen of in een buggy zitten, ook al zijn ze 5 of ouder hoor. Dat is hier normaal. Nou, ik weet in ieder geval zeker dat als Rob en Doris kinderen krijgen dat die hier mega uniek zijn aangezien die moeten lopen zodra ze het kunnen.. haha Rob kennende.. :D Gelukkig maar hoor, kom op zeg. Nou, ff terug naar het verhaal, die moeder bleef echt tieren. Maarja ik verstond er toen nog helemaal niets van dus liep maar verder. Rob zei ook al van ‘ja, ik weet ook nog steeds niet wat je het beste kunt doen, er tegenin gaan en zeggen dat zown kind zelf ook kan uitkijken of het maar negeren en doorlopen’. Die heeft er ook een hekel aan, maar weet dus al niet beter meer ;)

Maar goed, waar waren we. Ohja, de shopping mall. Nou na uurtje of 1,5 rond te hebben gelopen hadden we het alweer wel gezien en wilde we ff een milkshake halen bij de Mac. Die hadden ze gewoon niet :| Onbegrijpelijk. Een McDonalds die geen milkshakes verkoopt. Het was weer een hele cultuurshock. Wij buiten maar wat water gekocht, uiteindelijk gezonder, maar minder lekker.
Toen weer met de metro terug. Laatste stukje in de oude metro uit 19OO gezeten!! :D Wat een ervaring haha. Je moest zelf de deuren open en dicht doen, dat ging allemaal nog niet automatisch. En ALLES binnenin van hout zijn. Wel onwijs mooi zeg. En nu zag ik een bordje bij het raam waarop simpelweg stond dat het gevaarlijk was als je je armen of iets buiten het raampje stak. …. Joh… Nah tis in ieder geval meer dan dat ik eerder had gezien.. ;)
Maar heb er helaas geen foto van kunnen maken aangezien de flitser van me camera kapot is… Grrrrrrrrrrrrr dus moet dringend iets gaan regelen met dat ding anders word ik gek. Coby zonder camera = geen Coby ;)

’S Avonds ff rustig gezeten en gepraat. Ook nog maar ffies op bed gelegen, want ik was echt mega moe weer eens. Toen zouden we om 9uur pizza eten met zn allen (het zusje van Kathie was er inmiddels ook) en daarna zouden we naar Puerto Madera gaan, een duur uitgaansgebeuren bij de haven. Dit werd uiteindelijk 1uur toen we weggingen.. Want het zussie van Kathie (sorry zij heeft echt hele moeilijke naam die ik straks eerst eens zal gaan vragen…) was der schoenen vergeten om mee uit te gaan dus toen moest Kathie zelf weer terug naar huis. Die was pas om 1Ouur terug ofzo. Toen was Doris net bezig om mijn haartjes te krullen, want dat zou Kathie eigenlijk doen, maar omdat die maar wegbleef wilde Doris het begin al doen, onwijs lief tuurlk :D Maar Kathie was echt mega professioneel bezig en wilde het echt perfect hebben, dus uiteindelijk zijn ze er in totaal 2uur mee bezig geweest.. :$ Het was wel onwijs moooi geworden :D We hebben er foto’s van gemaakt, maar die heeft Kathie op haar toestel (ik zonder flits..) en moet ze dus nog sturen. Ik vraag jullie dus nog wel even maand geduld te hebben met die foto’s ;) .
Uiteindelijk wij met zn 3en op pad gegaan. Bij de bus moesten we echt mega lang wachten, dus hebben we heen maar een taxi genomen. Was wel stuk duurder tuurlk, maar anders bleef het duren. Toen zijn we in restaurantje bij het water gaan zitten en lekker gepraat over van alles en cocktails gedronken uiteraard :D Alleen, ik had eerst een Sex on the Beach, my favorite.. Maar die was hier echt ietsjes anders as thuis, teveel grapefruit of granberry. In ieder geval niet zo overheerlijk als in Turkijke of Nederland… :( Maar daarna aan de Piña Colada.. Die ging er goed in :D . Het zussie van Kathie is alleen pas 14 dus die ging braaf aan de milkshake. Wel van de zotte dat die hier ook gewon tot de ochtend uit mogen.. Dat zou ik toch thuis nooit hebben moeten flikken op die leeftijd denk ik zo… :| Maar goed, ook dat is hier vrij normaal..
We hebben het niet zo bizar laat gemaakt hoor. Tegen half 4 werden we het restaurant uitgetrapt en zijn we richting bus terug gelopen. In de bus waren de beide dames alleen in slaap gevallen.. En ja, ik weet nooit waar we eruit moeten, elke bus stopt weer ergens anders dus.. Maar weet nu wel beetje de hoofdstraten die we aan moeten houden, en de grootste daarvan, daar waren we al een tijdje vanaf geweken. Dus na paar minuten aar Kathie wakker gemaakt en gevraagd of we er nog niet uit moesten. En ja hoor, meteen naar de deur, we waren veel te ver gegaan… *zucht* Dus wij om half 5 ’s nachts inmiddels aan de wandel… Zeker 2O minuten terug gelopen, eerst het zuske thuis afgezet en Kathie moest naar de wc, oke prima, dat duurt maar ff denk je dan he. Maar nee hoor, uiteindelijk na zeker weer 2O min gingen we pas weer, want Kathie moest om de 1 of andere reden andere kleren aan.. Toen wij naar Robs huis gelopen. Eerst wilde ze nog met de bus gaan, maar die komen ’s nachts niet zo heel veel, en ik had nou niet echt meer veel zin om om kwart over 5 op zown stomme bus te gaan wachten als het maar 15 min lopen is. Dus haar uiteindelijk toch weten over te halen. Of misschien kwam het door een niet erg guur uitziend meisje wat naar ons toekwam om iets te vragen. Ze leek me niet helemaal nuchter – van de pillen ofzo denk ik. En Kathie was behoorlijk bang, ze trilde daarna helemaal. Ik ben niet zo heel snel bang, dus was er maar dichtbij gaan staan.
Daarna dus mar richting huis gelopen en ik was erg blij om half 6 me bedje te zien…
Het was uiteindelijk een kort avondje echt ‘uit’ zijn, maar wel leuk. :) Ik was blij er ffies uit te zijn weer.

Zondag!! :D
DE WEDSTRYD!
Haha jaja mensen, het meisje wat never nooit ook maar IETS om voetbal geeft of zal geven, gaat gewoon ff naar een Argentijnse voetbalwedstrijd.. ;) Twas van Boca, Rob zn clubje hier. Een voetbalclub uit de wijk Boca, waar ik vrijdag dus al met school was geweest. We hadden geen kaartjes, maar die moesten we gewoon ff op de zwarte markt halen van te voren… Ok.. doen we dat toch ‘ff…’. We gingen met zn 7e, collegas van Rob, een vriendin van 1 van hen en een Argentijnse vriend van Rob. Het was eerst een heel gedoe met het verzamelen, want de groep van Rob zn werk hadden een taxi genomen, maar de verkeerde straat gezegd. Die moesten we dus eerst weer zoeken. Uiteindelijk op de zwarte markt (paar straten vlakbij het stadion) ff wat kaartjes geregeld. Echt een eitje, maar tuurlk wel wat duurder. Nou ja, ik denk niet dat je in Nederland voor 15euro hoog achter het doel kan zitten bij een eredivisie wedstrijd.. maar toch, voor hier is het duur. Het was wel heel karwij om uiteindelijk bij je plaats te komen. Eerst in de rij buiten, daar werd je al gefouilleerd en al. Ik wonderbaarlijk niet, hoefde niet eens me tas te laten zien.. :| Ik zie er toch wel heel betrouwbaar uit ofniet dan ;) Alleen Norbert werd apart genomen. Die hadden gister een housefeestje in de stad gehad en nogal veel gedronken en blijkbaar stonk ie nog heel erg naar de alcohol want ze dachten dat ie nu echt zat was…. Hij moest dus ff blazen… Nou, dit gebeurd hier zelden en Rob had het nog nooit eerder gezien dus die lag helemaal dubbel.
Daarna moesten we naar boven, allemaal gewone trappen.. pffiew. Was een end haha. Maar STINKEN dat het er deed.. :| Ze hebben hier dus geen wc’s in de stadions… En 3 maal raden waar ze het dan maar doen als ze moeten tijdens de wedstrijd.. nou echt, ik ging bijna over me nek. Het was op de terugweg ook adem inhouden en zo snel mogelijk hollen. En dan kun je lang je adem inhouden hoor.. geloof me. Maar goed, we waren door alles een beetje te laat boven dus het zat bovenin al helemaal vol. Alleen de laagste banken waren nog vrij. Ohja, ze hebben hier banken ipv stoelen en geen nummering, je moet gewoon gaan zitten waar er plek is.. Maar nu komt het ergste gedeelte. De tegenstanders hebben het vak wat BOVEN ons was. En dat stak dus voor de helft over elkaar. De laagste banken hadden dus ff een minder positief punt, aangezien die echt heeel veel smerigheid in der nek en op der kregen, van de tegenstander afkomstig. En dan moet je niet aan bier of water denken, maar vooral een spuug… Echt, het was te ranzig voor woorden. Nu was er onderaan het vak waar wij dus konden zitten een hek. En daar stonden er de gehele tijd voor de wedstrijd jongens echt de tegenstander uit te dagen dingen te gooien of te doen. Continue roepen naar elkaar en schelden en alles. Echt, gekkewerk. Ik wist weer meteen waarom ik niets om voetbal geef.. Maar goed, er kwamen dus ook zakken rotzooi, lege blikjes en alles naar beneden. Vrijwel alles wat ze kwijt wilden kwam naar beneden. Gekkewerk. Ik was met de vriendin van Norbert net iets hoger gaan zitten, dat wij voor het grootste gedeelte buiten schot bleven. We konden het wel prima zijn, maar de gedachte alleen al dat je spuug van een ander in je nek krijg… gadverdamme.. Ze hadden vrijwel ook allemaal hun shirt op der hoofd of grote petten op. Echt.. je wou het niet zien.. Maar goed, we konden echt niet hoger as dat, dus we deden het er maar mee. Norbert, Rob en nog een collega zaten aant einde van de wedstrijd echt helemaal onder de rotzooi en viezigheid joh… het was echt niet normaal meer.. Maar goed, Rob is het gewend, en heeft het er steeds weer voor over voor zn club.. nou ja, dit was voor mij eens maar dus echt niet meer he… :|
Maar ok, de wedstrijd zelf. Dat was wel onwijs gaaf :D Die sfeer alleen al! Wauw! En ik kon al heel snel liedjes mee zingen. Vooral ‘Dale Boca’ zongen ze veel, wat ‘Goedzo Boca’ ongeveer betekend. Wat een sfeer joh, echt! En bij sommige nummers sprong iedereen. En het was zo gaaf om de overkant te zien als ze dat deden.. dan leek het wel 1 grote springer te zijn. Ik heb het proberen te filmen, maar weet niet of je het goed kan zien.
De wedstrijd was verder erg leuk hoor. Maar naar mijn idee ging het nogal traag met het overtrappen. Dat vonden de andere Nederlanders ook en blijkbaar waren het echte kenners.. En volgens hen ontbrak het beiden ploegen nogal aan tactiek en deden ze maar wat… Nou ja ik heb het sowieso al niet echt op voetbal, vind het wel leuk keertje die ervaring mee te maken, maar das dan ook alles, dus ik geloof het allemaal wel.
Het is uiteindelijk 1-1 geworden, nadat Boca de gehele eerste helft achter stond. Ze hebben het uiteindelijk wel goed gedaan, aangezien ze 6O minuten met 1O man moesten spelen nadat er 1 verdediger rood had gekregen. Er vielen wel ontzettend veel gele kaarten moet ik zeggen. Ze zijn niet bepaald zachtzinnig… Maar dat is in elk land denk ik.
Uiteindelijk zijn we om 9uur weer naar huis gegaan. Ook dit keer weigerde de bus die wij moesten hebben te komen, dus hebben we maar 2 bussen genomen, wat uiteindelijk veel langer duurde en we tegen 1Ouur pas thuis waren.. Nadat we om half 2 al vertrokken waren.. Pffieuw dat was lange dag.. Allereerst onder de douche gesprongen hoor. Ik had dan wel niet zoveel van die zooi gemerkt (laten we hopen dat ik ook daadwerkelijk weinig heb opgevangen), maar het idee alleen al. Al me kleren ook meteen in de was. Bah bah. Ongelooflijk. En helemaal ongelooflijk dat Rob het er keer op keer voor over heeft.

Doris kwam er net na thuis, die was hele dag op pad geweest met haar ouders. Gelukkig maar, want anders had ze maar zo alleen thuis moeten zitten. Zij geeft ook totaal niet om voetbal, dus dat is mooi, kunnen we mooi de volgende keer samen wat gaan doen als Rob daarheen gaat.

Ik vond de ervaring echt werelds hoor, echt die sfeer, onbeschrijflijk, maar het was top voor 1 keer en daarna niet meer ;)
Ik was ook echt helemaal kapot en na het eten echt meteen me bed ingegaan.

Gelukkig was het wel een druk weekendje, en hebben we weer onbeschrijflijk leuke, wonderbaarlijke en niet-normale ervaringen opgedaan ;)
Immers; daar zijn we oa voor hier :D


  • 10 Maart 2008 - 23:13

    Yvonne:

    Heey moppie!!
    Leuke dagen heb jij gehad zeg!! Wat een verhaal!:D
    Dat filmpje is ook gaaf om te zien:D hahah Dacht dat het hier erg was met dat voetbal, maar daar gaan ze er ook goed in op;) hahaha
    En ben nog steeds superbenieuwd naar dat jurkje!! fotofotofoto!!;)
    Tot snel!! slaap lekker (L)

  • 11 Maart 2008 - 08:33

    Eefje:

    wat een verhalen weer zeg!!
    Je verveelt je ook geen minuut:P

    Ennuh zeg chick, je moet wel beteruitkomen hoor ne niet zomaar tegen kleine kindjes aanlopen!!
    HAHAHA
    GRAPPJJEEE

    Xx

  • 11 Maart 2008 - 17:29

    Anita:

    even knuffelen?xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxps we missen je hoor!

  • 11 Maart 2008 - 21:27

    Bartos:

    haha nx vergeleke met NAC;)
    maaruh jij zei je moet da stukje der bij ff snel leze.. 'stukje' tis godver een heel boek werk:D njah ask tijd heb lees ik het wel een x;) denk ask met pensioen ben hahaha. tot bubbels heh -xxx-
    ps je spulle hek ingelijst!!

  • 12 Maart 2008 - 08:57

    Yvonne:

    Tof die nieuwe foto's!!:D

  • 13 Maart 2008 - 10:32

    Jolanda:

    Hey Lieverd,
    Jaja ik hou je verhalen wel bij zie je maar.
    En jemig wat kan jij drinken zeg haha ik heb strakkies meer in te halen dan jou.
    Maar ik denk dat jij je cocktail het lekkerste drinkt met mij hahahha want niemand kunnen er cocktails zuipen als wij dat kunnen hahaah. Het trio van Marmaris.
    Maar dat wordt een hele modeshow als je thuis ben dan hahaah niet te zwaar heey anders kan je vliegtuiggie naar huis niet opstijgen hahahaha...
    Hou van je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coby

Na in 2008 een half jaar in Buenos Aires te hebben gewoond (mijn allereerste reis op waarbenjij.nu), en daar mensen van over de hele wereld te hebben leren kennen, was het reisvirus in m'n bloed wakker geworden en wilde ik het liefst niets anders meer! Samen met mijn lief heb ik daarna nog diverse mooie reizen samen gemaakt en nu proberen we er op uit te trekken met ons kleine gezinnetje, samen met onze twee kanjers. Hou het dagboek in de gaten en je kunt ons (bijna) op de voet volgen!

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 302087

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 04 Mei 2024

Er was eens....

14 Augustus 2021 - 02 September 2021

Het land der Vikingen en LEGO

07 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Freeeeeeeeeedom!

23 September 2015 - 09 Oktober 2015

After marriage Slovenia!

30 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Xploring the North

09 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Thailand, Laos & Cambodja!!

05 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

3 Weken Backpacken Peru! Plus weekje Buenos Aires!

11 Februari 2008 - 12 Augustus 2008

6 maanden Argentinië

Landen bezocht: