Lunes y Martes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu Lunes y Martes - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

Lunes y Martes

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

11 Maart 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Maandag:
Maandag lag ik oh zo lekker in me bedje he... maar goed, we moesten eruit toen de wekker ging helaas. Maar! Het zonnetje scheen weer volop en de thermometer wees 25 graden aan, vooruit, dan gaat opstaan al stuk makkelijker :D
De douche deed het tuurlk weer eens niet, dus maar weer erg rapido gedaan.
Toen ontbeten, alles afgewassen, gestreken en me tasje gepakt. Ja, je moet dan toch wat met je tijd ;)

Sta ik bij de bus. Besef ik me ineens dat ik helemaal geen muntjes meer heb.. Ik in de stress, want ja, je kunt niet zo maar ff genoeg muntjes ergens wisselen en ik mag niet te laat komen op school, ivm de presentieplicht.
Ik maar naar een bank. Nu bof ik dat ik altijd ruim op tijd vertrek, dus had wel wat speling.. Ik na een kwartier eindelijk aan de beurt... hebben ze geen muntjes meer :| Het was 11uur sochtends! De bank gaat om 1O uur open, amehoela dat ze dus geen muntjes meer hadden.. Maar goed, geen moment te verspelen, dus ik snel naar de volgende bank. Daar weer 2O minuten in de rij gestaan en gelukkig hadden ze er daar genoeg. Dus ik snel snel terug naar de bus. En wonderbaarlijk ree tie nu wel eens een keer de juiste route en was ik op de valreep op tijd op school :| Doordat ie normaal om moet rijden (dat is dus al meer normaal dan dat ie de goeie route rijd... ) doe tie er veel langer over, dat scheelt echt 1O minuten.. oh wat was ik blij haha. Ik gauw naar de derde verdieping gesprint en precies op tijd binnen :D

Weer leuke dag op school gehad en vandaag de twee verleden tijden int Spaans gehad. Ik snap het verschil nog steeds erg slecht, maar dat deed ik met me Nederlandse cursus ook... Het probleem is dat wij maar 1 verleden tijd kennen. In het Portugees of Frans kennen ze ook meerdere verleden tijden, dus Mirjam (half Frans) en Viktor hadden er geen moeite mee het verschil te snappen, maar ik met de anderen wel. Het 1 gebruik je als iets geheel in het verleden is gebeurd, of bij bepaalde woorden of zoiets en bij een actie, en de andere gebruik je bij een punctuele actie of iets wat langer doorduurt... Nah ik weet niet, zoals ik al zei ;) Veel oefenen maar. En ach, ze snappen me dan vast wel, ook al gebruik ik net het verkeerde...

Toen ik weer terug in de bus. Alleen was echt zo niet met me gedachten bij de rit dat ik ineens besefte dat ik veeeel te ver zat.. Ik snel naar de deur en maar terug gaan lopen... Moest uiteindelijk 3Ominuten teruglopen.... Haha ach, zo erg is dat niet as het lekker zonnig en 25 graden is... ;)

Thuis huiswerk gedaan en me weekend verhaaltje gepubliceerd. Dat was het vertellen wel waard dacht ik zo ;) En foto's geupload en alles. Uiteindelijk ook nog ffies met mijn lieve ventje gebeld.


Dinsdag:

Vandaag ben ik hier alweer precies een maand! :| Wat vliegt de tijd dan ineens zeg! Heb het vooral de laatste week erg druk gehad en dat ging echt heel snel. Wel mooi tuurlk haha. Maar was wel ff raar dat ik ineens zag dat het al weer de 11e was..

Gisteren is de loodgieter weer eens geweest. Mooi, de douche was weer gemaakt. Dus ik met me suffe kop vanmorgen richting badkamer en de douche aangezet. Nou echt, het is gedoemd dat wij niet kunnen douchen denk ik. Dit keer deed de warme kraan het perfect, maar was het kapje van de douchekop eraf gevallen. En die zit normaal gelijmd ofzo, dus die bleef door de kracht van het water gewoon niet meer zitten. Ook fijn, heb je 1 hele hete, harde straal om je onder te douchen... *zucht*.. maar ik ga niet meer klagen, we doen het maar met de middelen die we hebben, en over 5 maanden prijs ik de douche thuis echt de hemel in... ;)

Vandaag ruim van te voren mijn hoeveelheid muntjes geteld en ja hoor, dat ging helemaal goed komen.
Vandaag was het ook weer heerlijk weertje, maar serieus, op de hele dag heb ik 2 andere vrouwen met een rokje aangezien.. :| De resterende bevolking in BsAs droeg een lange broek met lange mauwen.... Het is echt van de zotte. Ik heb er echt opgelet en het is gewoon gestoord. Met 25 graden draagt haast iedereen lange kleren... Hoe wordt dat bij 2O graden, of zelfs bij 15 graden.. :| Hahaha hebben ze dan 3 lagen kleren aan of wat... Dat wordt nog wat.. :D Pantoffelalert zal dan roodgloeiend staan ;)

Op school hadden we vandaag weer les van Griselda. Opnieuw de verleden tijden beetje behandeld, maar nu ook ff de voltooid verleden tijd. Alleen, die kregen we dus ff uitgelegd en meteen werd gezegd dat we dat maar konden vergeten, omdat ze dat in Argentinië toch niet gebruiken.. Moet je ff denken hoe wij het dus moeten vertalen.. Gewoon verleden tijd ipv voltooid verleden tijd. Dat is ff flinke omschakeling hoor, geloof mij maar..
En opnieuw de 2 verschillende verleden tijden. Nou, ik snap er nog steeds niets van. Ik haal ze iedere keer door elkaar.
Verder was het ook weer erg interactief vandaag. We moesten 3 scenes maken. Dan ging 1 duo dat vertellen en de rest moest het uitbeelden en spelen. Op gegeven moment moest John 'de regen' spelen, we hebben ons echt krom gelachen. Het was meer een storm dan dat het op regen leek, maar goed. Het was wel erg leuk :D

Ik zou na school eerst ook met de klas mee naar de voetbal gaan kijken (schoolvoetbal, tegen elkaar enzo). Maar Hannah en Mirjam gingen ook niet meer en om nu alleen met de jongens mee te gaan, had ik ook weer niet zoveel zin in. Dus miss volgende week.

Wel leuk! Gister kregen we een schema met activiteiten voor komende week. En morgenavond gaan we naar een Tangoshow! :D We krijgen daarvoor ook een uurtje de mogelijkheid om zelf een les te volgen!!! Waaaa dat gaan we dus ff doen he :D Ff kijken of ik me haartjes weer zo mooi kan doen en me nieuwe jurkje misschien wel aan! :D Ff wel kijken voor mooie schoentjes voor eronder, want die heb ik helaas nog niet. Maar wie weet, dat zou wel erg leuk zijn :D Heb er iig erg veel zin in!

Verder heb ik vanavond geen bijzondere planning meer. Rob en Doris gaan uit eten dus moet ff zelf voor me prakkie zorgen. En huiswerk maken zo eerst. Misschien ff filmpje kijken of wat Spaans extra leren. Kan nooit kwaad denk ik.

Rustig schooldagje maar weer ;)

Ciao!

  • 12 Maart 2008 - 08:56

    Yvonne:

    SCHAT!

    Wel goed dat je nog net op tijd was:|

    Haahha Nou hier is nu een weeralarm, volgens mij komen die Argentijnen niet buiten dan:p En als hier eindelijk het zonnetje schijnt hoop ik toch echt van elk straaltje te kunnen genieten;)

    Is je camera al weer gemaakt?? Wel foto's maken van die show he!!:D

    Fijne dag vandaag! KUS

  • 13 Maart 2008 - 10:38

    Jolanda:

    Nou heerlijk dat het daar zo warm is hier in Nederland waai je van je stoel af joh hahahaha.
    Stuur eens wat zon deze kant op daar hebben jullie er zat van hahaha.
    Kan je geen fotowke maken van die beroemde pantoffels hahahah want ik denk dat ik ze ook wil hahaha.
    I love pantoffels ik laat dries gewoon vallen voor pantoffels hahaha.

    Mis je meis!!!!
    Al weer een maand zonder jou joh bah tijd moet sneller gaan hahah des te eerder ben je weer lekker hier en kunnen we flink bij buurten en stappen ofcourse want ik moet me frapantie level om hoog halen hahahah het daalt een beetje.

    HOU VAN JOU!!!
    kussies je potje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coby

Na in 2008 een half jaar in Buenos Aires te hebben gewoond (mijn allereerste reis op waarbenjij.nu), en daar mensen van over de hele wereld te hebben leren kennen, was het reisvirus in m'n bloed wakker geworden en wilde ik het liefst niets anders meer! Samen met mijn lief heb ik daarna nog diverse mooie reizen samen gemaakt en nu proberen we er op uit te trekken met ons kleine gezinnetje, samen met onze twee kanjers. Hou het dagboek in de gaten en je kunt ons (bijna) op de voet volgen!

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 301107

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 04 Mei 2024

Er was eens....

14 Augustus 2021 - 02 September 2021

Het land der Vikingen en LEGO

07 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Freeeeeeeeeedom!

23 September 2015 - 09 Oktober 2015

After marriage Slovenia!

30 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Xploring the North

09 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Thailand, Laos & Cambodja!!

05 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

3 Weken Backpacken Peru! Plus weekje Buenos Aires!

11 Februari 2008 - 12 Augustus 2008

6 maanden Argentinië

Landen bezocht: