Tango Show - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu Tango Show - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

Tango Show

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

13 Maart 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Woensdagochtend was weer een drama met de bus. Dit keer reed ie echt wel héél anders. Later bleek dat ze een weghelft opnieuw aant asfalteren waren en het dus veel te druk was om in de rij te gaan staan om over de andere mogelijke weghelften te rijden. Nee, gelukkig was het niet druk via de omweg die tie nam.. Echt, het bleef duren. Uiteindelijk reden we op Avenue Belgrano, want zo'n 8 blokken van de oorsrponkelijke route is. Fijnn.. dus ik was 15 min te laat op school. Gelukkig had de Subte (metro) ook raar gedaan en was Hannah ook pas net binnen en kwam Christian nog 1Omin later pas binnen. Kon meteen ff uitleggen in het Spaans wat er gebeurd was.
We hadden vandaag weer een nieuwe verleden tijd. Tuurlk, nog 1, ik snapte de rest ook al niet dus het wordt wat haha. Maar deze vorm is redelijk te onthouden, die gebruik je as iets gebeurd is in het verleden, vóór iets anders in het verleden. Ben benieuwd hoe snel ik het ga oppakken.
Verder hadden we een nieuw meisje in de klas, waar ik naast kwam te zitten. Jennifer, geen idee waar ze vandaan komt, mar gok uit Amerika ergens. Dat accent in het Spaans is heel typerend en haal je er wel uit namelijk. Heb nog niet veel met haar gepraat, maar ze komt me heel verlegen over. Komt vanzelf wel. Alleen ze zat continue met haar vingers en enk te knakken. Als ik ergens echt akelig van wordt is het dat wel, zeker je nek.. :| Vind dat zooo vies. En het is ook nog eens heel slecht. Maar goed, op gegeven moment wou ik er echt wat van zeggen, want het was gewoon echt elke 2 minuten ofzo.. Sloeg nergens op zo vaak. Maar niet gedaan, ga morgen wel ergens anders zitten..

's Avonds hadden we een Tango Show. We gingen met de hele klas en had er zin in! Doris heeft 's avonds mijn haartjes weer gekruld en we waren helemaal op en top netjes tuurlk. We hadden om 1Ouur ook de mogelijkheid een dansles te volgen, dus daar had ik helemaal zin in! Ik had met MIrjam om half 1O voor school afgesproken, dat we niet alleen hoefde en konden we samen lopen of met de taxi. Doris ging ook mee. Helaas vertrokken we thuis pas om kwart over 9, dus we waren echt bijna een uur te laat aanwezig. En ik zat me zo op te vreten he. Dat te laat komen went nog steeds niet... Haha tis gewoon niets voor mij. Maar uiteraard was Doris totaal relaxed hoor. Mirjam was om kwart over 1O dus al weg en we zijn maar snel met een taxi gegaan naar de plaats van bestemming, Club Fernandez. Daar werd ons verteld dat de dansles niet door was gegaan. Erg jammer want leek me echt heel leuk.

Maar wij naar binnen en wat bekenden gezocht. Zag niemand van mijn klas, maar wel een vriend van John uit mijn klas. Die wonen ook samen dus dacht, die weet vast wel waar John uit hangt. Nou, bleek dat die die middag beroofd was op straat en hele avond al op het Politiebureau zat. Nou ik ben benieuwd of ie er morgen is, want dat duurt wel ff al dat papierwerk vrees ik... In NL duurt dat al lang, laat staan hier in Argentinië.. ;)
Ik ben maar ff bij hun blijven zitten en beetje met John (die vriend heet ook zo) geouwehoerd. FF later verscheen Mirjam ineens! Ik maar eerst 1OOOO excuses gemaakt en uitgelegd wat er gebeurd was. Ze had het niet erg gevonden en was gewoon naar huis gegaan en vanuit daar een taxi genomen.. Pff godzijdank. We wisselen morgen maar ff huisnummers uit, dat we kunnen bellen as we vertrekken enzo haha. Misschien wel handig.
En weer ff later stond Hannah ineens achter ons! Die had eerst moeten werken e had zich flink gehaast om de show te kunnen zien om 11uur.
We hebben ook foto met zn 3e laten maken, want ohja, Doris was met me camera naar de winkel geweest, maar toen dee tie het weer ineens normaal. Bij thuiskomst ik paar keer geprobeerd, in donker en al, en hij deed het idd prima. Nou toen gingen we bij de show ook fotos maken, maar ze waren steeds niet leuk. Nu alleen leuke foto met Hannah. Maar met de anderen komt zeer zeker nog!

Nu bleek de show alleen muzikaal Tango te zijn. Dat vond ik beetje tegenvallen, want had echt Dans verwacht en daar heel erg naar uitgekeken. De muzikale show was eveneens de moeite waard hoor, maar het is niet echt mijn stijl muzieksoort. Het is vooral met bandelons en violen. Het is heel passioneel en pittig. Het is geen langzame of luistermuziek zoals wij die in Nederland kennen. Vooral veel pit en met zang ook pittige zing. Geen idee tuurlk wat ze zongen, maar kan wel zijn dat dat wel gevoelig is ofzo hoor.
Die Argentijnse dames zag je er echt van genieten joh. Aantal gewoon met de ogen dicht meewiegen en schreeuwen als het af was joh.. haha helemaal fan.
Ik heb wat foto's ervan gemaakt en filmpjes, zal andere keer kijken of ik ze er op kan zetten.

Aan het einde van de show verscheen Christiaan met zn vriend ineens ook. Die hadden alleen al aantal biertjes achterover. Vroegen nog of wij nog mee gingen op stap, maar met school de volgende dag zie ik dat niet zo zitten haha. Alleen voorlopig nog ff in het weekend, maar leuk idee dus miss dat we dit weekend met de klas gaan! :D

Doris had hele tijd vooraan gezeten, met mijn lerares zitten ouwehoeren. Wij hadden een speciale tafel toegewezen gekregen voor de school en Luciana, mijn docente vroeg dus in rustig Spaans of de stoel nog vrij was. Doris antwoordde tuurlk heel vlot en rap dat ze verbaasd had gezegd; zo jij spreekt al goed Spaans, welk niveau zit je? Haha en toen had Doris heel erg moeten lachen tuurlk en maar uitgelegd dat ze met mij mee was en geen student was. Haha dat zal ik nog wel horen op school.

Na de show zijn we om half 1 weer met de bus naar huis gegaan. Toen thuis nog ffies gauw met nieuwe jurkje gepast, want had naar de show me zwartje jurkje gedragen. Maar van me nieuwe jurkje tuurlk ffies foto gemaakt. Ook die zal ik er nog opzetten!

Met Doris en Rob gaan we nog een keer naar een Dans/Muziek Tangoshow, dus wees gerust, de foto's en filmpjes van de dans komen ook nog ;)

Liefs!

  • 13 Maart 2008 - 13:17

    Yvonne:

    Ondanks al het gedoe toch leuk avondje gehad!!:D Maar ben benieuwd naar alle foto's en filmpjes!!:D:D

    En over dat te laat komen..tsja..als ze het daar allemaal punctueel doen, kan je er denk ik weinig aan doen;) Je weet iig ook waar je aan toe bent;) Maar dan moet je gewoon zeggen we vertrekken om 8uur (als het eigenlijk 9uur is)..werkt wel..iig bij mij;) ahhaha

    FIJNE DAG VANDAAG!!

  • 13 Maart 2008 - 18:52

    Eefje:

    wat een drama allemaal daaroh met die bussen!!
    zou er gek van worden haha!!

  • 14 Maart 2008 - 09:16

    Yvonne:

    woow supeeeeeeermooooi jurkje zeg!!!!!:D:D:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coby

Na in 2008 een half jaar in Buenos Aires te hebben gewoond (mijn allereerste reis op waarbenjij.nu), en daar mensen van over de hele wereld te hebben leren kennen, was het reisvirus in m'n bloed wakker geworden en wilde ik het liefst niets anders meer! Samen met mijn lief heb ik daarna nog diverse mooie reizen samen gemaakt en nu proberen we er op uit te trekken met ons kleine gezinnetje, samen met onze zoon Noah. Hou het dagboek in de gaten en je kunt ons (bijna) op de voet volgen!

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 300314

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2021 - 02 September 2021

Het land der Vikingen en LEGO

07 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Freeeeeeeeeedom!

23 September 2015 - 09 Oktober 2015

After marriage Slovenia!

30 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Xploring the North

09 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Thailand, Laos & Cambodja!!

05 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

3 Weken Backpacken Peru! Plus weekje Buenos Aires!

11 Februari 2008 - 12 Augustus 2008

6 maanden Argentinië

Landen bezocht: