Ontspannen in Skallerup - Reisverslag uit Hjørring, Denemarken van Coby - WaarBenJij.nu Ontspannen in Skallerup - Reisverslag uit Hjørring, Denemarken van Coby - WaarBenJij.nu

Ontspannen in Skallerup

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coby

27 Augustus 2021 | Denemarken, Hjørring

Goddag!

Vandaag zoals gezegd een ontspandagje op het vakantiepark. We proberen uit te slapen, maar Noah vindt dat geen goed plan en roept rond 7 uur om papa om hem uit zijn stapelbed te helpen. We vinden het echter wel best op dit uur en laten hem met zijn tablet bij ons in bed dinofilmpjes kijken. Kunnen wij nog even lekker dommelen. Het is immers toch guur en koud buiten, waarom zouden we dan in vredesnaam al op staan. Na een uurtje starten we toch maar rustig op en na een rustig ontbijt begeven we ons naar het overdekte centrum waar van alles te doen is. Veel meer mensen hadden dat idee met dit mindere weer, want het is er vrij druk. We laten onze QR-code zien (die wederom niet gescand wordt) en zoeken het indoorspeelpaleis op (bij Noah bekend onder de term Joepie). Het is niet lastig te vinden (ga maar op het gegil van kinderen af) en zodra we de schoenen uit hebben, sprint de grote jongen al het klimpaleis in. Wij zoeken een rustiger plekje ergens achterin de zaal waar we neerploffen op een heerlijke bank met uitzicht op de hele hal. Renéetje gaat ook een het klimpaleis in om aan Noah te laten weten waar wij zitten, en komt dan ook lekker onderuit gezakt in de hoek zitten (waar hij een Linda uit het schap pakt en deze aandachtig door begint te lezen…). Na eventjes geploft te hebben, besluit ik even verder een kijkje te nemen en ontdek een heel activiteitencentrum voor kinderen waar je van alles kunt doen; knutselen verven, glas beschilderen, snoepjes maken e.d. Ik vraag of je je ergens voor moet opgeven, of dat je zo maar aan de gang mag; het laatste blijkt waar. Wanneer Noah even uit komt puffen, vertel ik hem over de vele mogelijkheden en meteen wil hij mee om te verven. Een vriendelijke Deense dame helpt ons op weg en laat ons zien wat we aan materiaal kunnen pakken en waar de verfbenodigdheden staan. Aan een typische verftafel zitten al wat kinderen te verven en Noah wil ook graag een stenen kikkerspaarpot verven, net zoals een meisje druk doende mee is. Ik zoek het ding even uit het schap (er is hier echt héél veel te verven en te doen) en pak de gewenste kleuren (groen en paars, want het wordt een groene kikker met paarse stippen). De grote jongen doet een verfschort voor en is het komende half uur super gefocust op zijn verfklus. Als het af is, is het ook wel lang genoeg en zetten we het op een plank om te drogen. We ruimen alles weer netjes op en direct erna sprint de grote man weer terug het klimparadijs in.

Zo tegen een uur of 12 vinden papa en mama het wel weer even genoeg in de herrie en wandelen we terug naar ons huisje voor een lunch en het pakken van de zwemspullen; het volgende wat de grote vent graag wil doen. Mama haakt voor deze keer even af en bedenkt dat een middagdutje vandaag wellicht ook geen slecht idee is. Zodra de heren weg zijn, kruip ik het bed terug in, om vervolgens 2,5 uur later weer wakker te worden. Oh, wellicht is het reizen toch wel wat vermoeiender als anders… De heren zijn echter nog niet terug, dus ik lees wat bij. Tegen 5 uur komen ze dan eindelijk binnen; vol energie en vol verhalen. Eerst lekker lang gezwommen en daarna nog gespeeld bij Joepie! Wat een feest. Één ding was alleen even minder; Noah was papa kwijt en was lichtelijk in paniek. Gelukkig had papa hem gauw gevonden en was alles weer goed, maar hier heeft hij het nog heel lang over gehad, het had toch wel indruk gemaakt.

We schoven met z’n drieën met wat lekkers aan tafel want jawel, de grote jongen had alweer het volgende plan klaar: zijn LEGO-set in elkaar zetten. We stalden alles uit en begonnen aan de toch wel grote klus. Noah z’n setje is voor 7 jaar en ouder, dus er moest wel een beetje geholpen worden, maar verassend weinig. Het zat hem meer in de aandachtsspanne die na een uur op begon te raken en hij wilde toen vooral echt gaan spelen met de dino’s en de auto, maar moest daar toch nog heel even geduld voor hebben. Papa en mama hielpen om het laatste gedeelte wat sneller in elkaar te zetten en de rest van de avond was het dino’s vangen met de legowagen die een echt net kon schieten.

Mama kookte een maaltijd waar we lekker chique, op een laat tijdsstip van gegeten hebben, om daarna de rest van de avond ook niet teveel meer te doen.
Een prima ontspandagje zo tussendoor!

Vi ses!