Afscheidsweekendje Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu Afscheidsweekendje Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Coby - WaarBenJij.nu

Afscheidsweekendje Buenos Aires

Door: Stuitertje

Blijf op de hoogte en volg Coby

21 Juli 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Che Boludos!

Nou, het was zover, mijn laatste weekendje Buenos Aires.. En laatste weekendje betekend afscheid nemen.. Iets waar ik totaal niet van houd.. grr stomme afscheidsdingen altijd.
Maarja, het moet gebeuren.. zo weg gaan vind ik ook niets. Nu heb je nog een vast moment om te janken.. ;)
Nee hoor, ging allemaal vrij goed:)

Vrijdag. Eerst volle bak nog aan de arbeid natuurlijk. Nou ja, 'volle bak'.. mijn server deed het nog steeds niet, dus kon niet bijster veel bijzonders doen. Heb alle overdrachten maar afgemaakt, dat was ook goed te doen. Zelf nog mijn lunch mogen uitkiezen en halen. Heerlijk dus nog ff wandelingtje in de zon gemaakt, met me broodjes weer terug, daar warm gemaakt en met Pat en Downtown voor de leste keer heerlijk int zonnetje bij het zwembad gelunched! :D

Nog ff uurtje gewerkt en toen afscheid genomen met een overheerlijke aarbeientaart in de zon :D Toen maar opgestapt.. sleutel afgegeven en nog een heerlijke fles wijn meegekregen van Pat. Het was wel raar, weg te lopen en te weten dat ik voor een heeeele poos niet meer terug zou komen.. :( Maar Pat was vrij rustig. Downtown vroeg op een gegeven moment ook nog van waarom ben je zo rustig en zo normaal? Zeg tie ook; 'ah joh die Coop komt zo weer terug'. hahaha euh ok.. Ik wil heeel graag weer terug komen, maar het kost me toch behoorlijk at duiten hoor kul ;) en daarnaast, ik wil echt me studie psychologie afronden thuis. ENN ik kan het me vriendinnetjes onmogelijk aan doen zo snel weer weg te gaan.. ;) Maar goed, het idee dat ik geheit terug kom, was in ieder geval duidelijk overgekomen :D.

Ik in me eentje, beetje met een rot gevoel op pad, terug naar het station. Laatste keertje met de trein, dus heb ter maar weer van genoten.. :D

Op Retiro maar de taxi naar LBV kantoor genomen, de bus ging ik niet meer halen en ik was al vrij laat dus dat zou alleen maar veel later worden. Ik was ook behoorlijk moe en had weinig zien weer te moeten opzoeken welke bus ik moest nemen en waar eruit enzo, ik denk; waarom moeilijk doen op 1 van je leste dagen hier.. :)

Ik dus in een taxi gehopt, bij een vriendelijk oud mannetje. Het was alleen echt achterlijk druk op de weg. Dus het duurde alsnog de behoorlijke tijd. Maar ik had zoiets, ik doe ff me oogies dicht, merk vanzelf wel as tie stopt en zn geld wil ;). Halverwege, hoor ik ineens klikklik, dus ik schrik me rot en doe me ogen open, had de goeie man ffies alles op slot gegooid. We stonden namelijk een tijdje stil op 9 de Julio en ik had me tas op me schoot. De goeie man was bang dat ik zo bestolen zou worden, wanneer iemand er voorbij zou rennen met de verkeerde intenties... ah vond het wel schattig, en vrij slim haha. ben blij dat ik dus veilig zat.

Bij LBV voor de deur uitgestapt. Daar gauw aangebeld en werd met open armen door David ontvangen. Ik kreeg meteen taart voorgeschoteld en maté. Alleen daar ben ik nog steeds niet aan gewend hoor, vind het nog steeds niet echt lekker..

Na een uurtje kreeg ik een grote envelop aangereikt en een pakketje. Kreeg mijn prachtige certificaat en een tshirt met tekeningen van de kids van de jardin. Zoo liefff. EN ik was zooo trots op me certificaat. Kreeg er haast tranen van in me ogen. Toen nog paar wappie foto's gemaakt (krijg ze nog van David) met het hele team (op Jose na jammer genoeg :( ). En ja.. toen moest ik ook daar afscheid nemen... :( Iedereen nog een dikke pakkerd gegeven en weer eenzaam me pad vervolgd....

Toen weer door. Weer een taxi gepakt, want ik moest een half uur later op Sante Fe staan bij de kapper.. Dat ging m dus ook niet worden, zeker niet in de inmiddels zijnde spits.

5minuutjes maar te laat bij de kapper aangekomen en kon meteen gaan zitten. 2 uur later had ik prachtig lang blond haar :D haha hoe geniaal. Ik was ter helemaal happy mee. Hoe briljant die lange haartjes ineens. Nog ffies leuk modelletje ingeknipt en klaaar. Was wel wappie met betalen.. Het vrouwtje wat het deed, bedonderde der baas echt dik. Ik had al vooraf 300 peso betaald, zodat ik zeker zou komen want die haartjes klaarmaken was al behoorlijk wat kosten. Toen we klaar waren, moest ik haar nog 200 geven, stiekumpjes en 60 peso voor de service van knippen en wassen bij de kassa... juist ja.. En ik moest zeggen dat Linda (die gister was geweest) al voor mij had betaald (wat ze dus net had gedaan). Vraag me niet hoe of waarom, maar goed.. mij maakt het allemaal niet uit hoor. Het vrouwke was onwijs aardig en heeft PUIK werk afgeleverd.

Zodra ik de kapperszaak uit was, kon ik het niet laten Downtown gillend op te bellen haha. Ze begon spontaan mee te gillen :D Lol.

Wat een bijzonder dagje was het.. :)

*********************************

Zaterdag!

Vandaag was de planning dat we gingen skydiven. Samen met Luis. Maar de avond ervoor belde Charly van het skydivecentrum op dat het niet door kon gaan, omdat ze het vliegtuig utigeleend hadden... waren ze ff vergeten.. *zucht*

Die dag dus weinig bijzonders op de planning. Downtown was echter zo enthousiast geworden dat ze nu ook langs de kapper wilde. Ze belde mij wel om te vragen of ik ff mee kon gaan, want ze zag het niet zo zitten met die vreemde manier van zaken met dat geld enzo. nou prima, had nu toch geen bijzonders meer te doen dus ben met haar ff meegegaan. Zij vond me haar ook helemaal geweldig en kwam de kapper ook briljant uit. Wat waren we blij met onze nieuwe haartjes :D

Savonds samen door gegaan naar Stefi's huis, want Downtown woont daar haar laatste maand en moest nog verhuizen en al. Haar eigen huissie in San Isidro moest echter nog wel schoongemaakt worden, dus ze zou nog enkel voor 1 nachtje blijven maffen.

Die avond was mijn despertida (afscheidsfeessie). Vannacht werd het 2O juli, wat hier 'Dia del Amigos' is (vriendendag). Hierdoor waren alle restaurantjes door de hele stad bomvol, compleet met rijen. Gekkewerk. Maar goed, ik had al lang gepland met Stefi en Downtown uit eten te gaan, laatste avondje met mijn 2 liefste meisjes van BsAs. En dat kwam dus mooi uit, uit eten met hen op de vriendendag! :D

We hadden eerst nog ff bij Stefi thuis gezeten, Downtown der spullen gedumpt en de taxi richting Puerto Madero. In de taxi was het ook weer frapant hoor. Ik zat in het midden en Stefi en Downtown wilde ff een sigaretje doen. Prima hoor, de taxichauffeur vond het ook allemaal prima (moet je eens in NL doen.. ;)) dus hun raampjes open en 1 sigaret gedeeld.. Op een gegeven moment ging tie dus naar de ander, maar Stefi pakte hem niet aan of iets, en viel tie op mijn broek. In reactie sloeg ik hem er vanaf, maar toen viel tie tussen Stefi en mij in. Dus wij omhoog, rolde die onder mn kont. Maar ik kon die positie niet helemaal volhouden en viel terug, mooi me kont verbrand :| haha nou we hadden hem daarna wel snel te pakken gekregen, maar we kwamen echt niet meer bij :D 'ass on fire' hahaha. Gelukkig deed het niet heel zeer, maar mijn god wat een gedoe weer.

Waar we eerst heen wilde, stond een rij van zo ongeveer 5O mensen buiten... Juist. Wij dus maar gaan lopen, op naar een volgende mogelijkheid. Na 3 tentjes hadden we iets leuks gevonden zonder rij. Waarom bleek al snel toen we de prijslijst zagen, maar goed. We waren al blij zat dat we iets leuks hadden gevonden en we stiervan van de honger dus..

Wel heeeerlijk gegeten hoor, het was ECHT heel lekker! Uiteraard (A)
Door wat melig gedoe kwamen we weer uit op gekke uitspraken, waaronder 'Can I have your Extensions Please' :D

Goeeed... Na het heerlijke dinner met een nog overheerlijker dessert, wij op naar Musuem voor mijn despertida!! :D

Het was alleen nog vrij vroeg toen we eraan kwamen (tegen 1uur) en de dinnershow was nog bezig. Wij sneaky vooraan gaan staan en mochten al voor het einde van de show naar binnen. In de rij hadden 2 vrienden van Stefi zich ook bij ons gevoegd. Pepe en een geweldig grappige gay-Argentijn die Nederlands kon :| waaa wat een prachtactie. Daar nog kwartiertje ofzo in de rij alvast mee staan ouwehoeren (in het holish .... lol :D) en na kwartiertje mochten we naar binnen. Wat een raar zicht is Museum wel met een dinnershow zeg! Alleen maar tafeltjes en het podium in rep en roer. Aparrrt. Maar goed, wij alvast ons drannkie boven genuttigd en een goed dansplekske veroverd.

We stonden net toen de dinnershow afgelopen was en alles afgeruimd werd. Als klapper kwam er nog wel een korte stripactie te voorschijn. Uiteraard een vrouwtje... Stefi helemaal verontwaardigd, begon ze ineens te schreeuwen dat ze politiemannen wou. En echt he, ze had het nog niet afgerond toen er een politiekerel het podium op kwam :D Een fijne actie weer hoor en ik stond naast ons gay-guy en die ging helemaal los hahaha. 'lekkerr jaaaa lekkerrr' hahhaha :D ge-wel-dig. Wat een prachtfiguur.

Na de stripacties hebben we ons plekkie boven naast de bar weer veroverd en niet veel later kwamen Luis, Daniel en Alejandro opdagen. Daniel was precies vandaag ook jarig dus we hadden de naam van het feessie ff veranderd in 'go birthday away'. Nu waren we beiden gastheer en -dame van de aaf en dat hebbenw e goed gevierd :D. Stefi had het trouwens voor elkaar gekregen bij 1 barmeissie dat iedere keer wanneer we wodka-speed gingen halen (Stefi, Downtown of ik) dat we 75% wodka kregen (ongeveer het dubbele van normaal) en de rest speed. :D Ze had het meissie de eerste keer wat extra geld toegeschoven en ja, dan sta je als goeie klant gemarkeerd haha, Briljant zeg ik je :D . Wij hebben die hele aaf dus met dubbele hoeveelheden ongeveer wodka kunnen atten... :D

Michael, mijn mattie, had problemen met zn telefoon gehad waardoor tie veel te laat pas me smsie had gehad dat wij er al om 1 uur zouden zijn. En ja, om 2uur stond er een giga lijn waardoor tie pas tegen half 4 ons had gevonden.... Godzijdank was ie er nog wel hoor. Had hem niet willen missen op me feessie! :)

Nou, het was verder een prachtavondje hoor. Downtown hebben we 75% van de aaf niet gezien, maar vooruit. :D

Tegen 7uur besloten we maar eens op te stappen (nou ja, ik, Luis, Michael en Pepe dan, Stefi en Downtown waren te druk met de kerels hahaha).
Toen afscheid moeten nemen van Michael, dat was drie keer niets. Ga me biosmaatje echt zwaar missen. Maar we gaan zeker contact houden :).

Met Luis een taxi gepakt en bij hem een uurtje gemaft want... !!! een uurtje later dan dat we thuis waren (8uur) moesten we er weer uit om te gaan skyyyyydiven :D:D:D:D As ik eerst naar huis had gedaan, had ik denk niet eens een half uur kunnen slapen, dit omdat ik verder van Retiro af woon dan hij. En we moesten toch samen verzamelen, dus ik denk, ik ga voor me uurtje slaap ipv half uurtje slaap.. ;) . Ik ging liggen en was ook meteen weg kan ik je zeggen. Wonderbaarlijk toch wel na al die speedhoeveelheden maar goed.


ZONDAG!!!!!!!!!

Nou ja, een uurtje later ging dat knettergrafding van een wekker af, tijd om uit een vliegtuig te springen... Jee dacht mijn maag op dat moment... MAAR! De nieuwe slogan inmiddels: 'hangovers are for losers' dus ja, geen gezeur, gewoon die hard gaan. Hahaha nou ja, dat die hard ging miss niet zo hard, maar zonder gezeur lukte nog net.
Luis en ik ongeveer fluisterend de hele ochtend 'gesprekken' gehad hahaha en het liefst met een grote zwarte zonnebril de deur uitgestapt.. Au au, dat zonnetje was wel erg fel op dat tijdstip..

Maaar goed. Bij het station was het al redelijk bijgetrokken en konden we weer op normaal volume tegen elkaar ouwehoeren. Op dat moment kwam tie er ook nog ff mee dat ie eigenlijk hoogtevrees heeft. Oh ja waarom ook niet uti een vliegtuig springen op 6km hoogte.... :| wappie. Hij vond het 'wel een uitdaging'.. jaa snap ik met hoogtevrees! :| hahaha. briljant weer hoor.

Op Retiro werden we al opgewacht door Charly van het springen en gingen we met de auto naar de dropzone in La Plata, een half uurtje rijden vanaf Buenos Aires (dat wil zeggen, een half uurtje wanneer je de snelweg bereikt hebt.

Daar aangekomen moesten we 'ff' wachten op de piloot... juist, na een uurtje hadden ze hem weten te ontwaken want het kind was compleet dronken geweest en nu absoluut nog neit in staat te kunnen vliegen... :| hey, goed geregeld jongens. Hahaha, amai, die Argentijnen ook he... Nou had mijn maag nog steeds niet heel veel zin om al naar beneden te kukkelen, dus hoorde je mj niet klagen. Dan nog ffies een uurtje heerlijk in de zon liggen, ook goed te doen hoor :D

Maar! Daarna was het dan eindelijk zo ver! Ik kreeg alles aangemeten en ready to go. De nodige Adrenaline zorgde er nu wel wvoor dat ik niet meer moe of iets was. Erg handig :D.

En off we gooo!! in een vliegtuigje met 8 man op elkaar gepropt (zo maar te vliegen was te duur, dus iedere keer wanneer er een tandem was, ging iedereen mee die mee wilde, om lekker voor zichzelf te springen.. !!). Ik kreeg nog ff de nodige uitleg, maar dat was allemaal nog exact hetzelfde as in NL en dat wist ik me nog heel helder voor de geest te halen :D. K had er zinnn in :D. Op 6km hoogte ging het deurtje dan open en hoppaaa over de rand leunen om eens goed te kijken. De wind was weer oorverdovend maar het uitzicht BRILJANT! La Plata is maar een 'kleine stad' maar wat een prachtuitzicht! Ik kon niet wachten om eruit te springen!! Eerst die camera kwiebus en toen wij hoor, wooooooooooooooooooooooooooo. BRILJANT! :D Ik heb weer 3O seconde van me leven gehad haha. Dit keer al meteen bij springen me handjes in de lucht en gillen maar! AMAAAAZING :D

Er zijn weer genoeg foto's gemaakt en een video uiteraard. Ik kan er weer met een geweldig gevoel op terugkijken. Het was in mijn beleving wel veel korter as mijn eerste keer in NL, maar ja, het is niet altijd feest tuurlk haha.

Het dalen met de paracute was iets minder fijn, al dat draaien was niet erg fijn voor me maag, maar vooruit. de landing was weer wel perfect te noemen :D.

Luis stond al helemaal klaar om me verhaal te horen en kon zelf toen ook niet meer wachten. Hij gaf me wel al zn telefoon en zei wie ik moest bellen en zn verzekeringspassie en al, mocht er iets verkeerd gaan.. hahaha het jong ook. Ik heb het allemaal maar in me opgenomen en geknikt haha.

Hij mocht na een klein uurtje en vond het enkel en alleen maar kicken. totaal geen last gehad van zn hoogtevrees, wonderbaarlijk. Nu schijnt het met parachutespringen zo te zijn dat je geen vertigo hebt, en daardoor geen angst.. het zal wel haha, ik ben blij dat ik dat sowieso niet heb :D.

Na zijn sprong zijn we snel wel met de lijnbus naar de stad teruggegaan en toen moest ik snel snel met de stadsdienst naar huis want het was tijd om me papa en mama op te gaan halen van het vliegveld :D.

Op Retiro nog ff snel afscheid genomen van Luis en met een erg moe gestel richting huis.

Thuis ff snel wat gedronken en hop op met Rob naar het vliegveld :D

Daar een uurtje gewacht en ja hoor, daar kwamen die 2 draken uit Nederland aan :D Ons pa in 1 rechte lijn naar de uitgang want ja.. paffen in het vliegtuig mag nog steeds niet schijnbaar ;) (zelf niet op het toilet he pap?) hahaha. maar het weerzien was super hoor!! wel heeel raar je ouders ineens te zien, maar het voelde als normaal :D haha lekker dubbel.

Nou lieve mensen... ik denk dat het hier op houdt voorlopig... ik ga morgen (woensdag 23 juli) op vakantie dan.. Sochtends om 9uur vertrekken we naar het vliegveld... ik zal nog 1 laatste keer terug zijn in BsAs op 1O augustus.

Mijn reisverslag van de vakantie weet ik nog niet of die er ook op komt. Hoe dan ook is mijn site nu voor 3 weken op stil gezet. Ik zal sowieso een mooi afsluitend verslag maken wanneer ik weer terug ben in het huiszijnde Nederland :).

Buenos Aires, ik ga je missen!!!!!!!!! LOVE!! :D

Chau chau voor de laatste maal... x

  • 21 Juli 2008 - 22:13

    Yvonne:

    klinkt goed, ben benieuwd naar het vervolg;)

  • 22 Juli 2008 - 20:59

    Jolanda:

    Of het vervolg nou op deze site komt of niet hahah ik zal m te horen krijgen meis hahaah. Want als jij weer in BsAs bent is het nog maar 2 daagjes voor je weer bij ons in de armen kunt vallen heerlijk meis. Heb genoten van al je verhalen maar hoor ze toch liever van jou zelf.

    Kussies

  • 26 Juli 2008 - 08:36

    Eefje:

    het zit er alweer bijna op voor je :( maar vind het wel leuk als je weer gewoon hier ben hoor.. hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coby

Na in 2008 een half jaar in Buenos Aires te hebben gewoond (mijn allereerste reis op waarbenjij.nu), en daar mensen van over de hele wereld te hebben leren kennen, was het reisvirus in m'n bloed wakker geworden en wilde ik het liefst niets anders meer! Samen met mijn lief heb ik daarna nog diverse mooie reizen samen gemaakt en nu proberen we er op uit te trekken met ons kleine gezinnetje, samen met onze twee kanjers. Hou het dagboek in de gaten en je kunt ons (bijna) op de voet volgen!

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 301683

Voorgaande reizen:

27 April 2024 - 04 Mei 2024

Er was eens....

14 Augustus 2021 - 02 September 2021

Het land der Vikingen en LEGO

07 Juni 2019 - 25 Juni 2019

Freeeeeeeeeedom!

23 September 2015 - 09 Oktober 2015

After marriage Slovenia!

30 Januari 2014 - 07 Februari 2014

Xploring the North

09 Februari 2013 - 10 Maart 2013

Thailand, Laos & Cambodja!!

05 Augustus 2011 - 30 Augustus 2011

3 Weken Backpacken Peru! Plus weekje Buenos Aires!

11 Februari 2008 - 12 Augustus 2008

6 maanden Argentinië

Landen bezocht: