The Eggstation - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Coby - WaarBenJij.nu The Eggstation - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Coby - WaarBenJij.nu

The Eggstation

Door: Coby

Blijf op de hoogte en volg Coby

06 Maart 2013 | Thailand, Ko Chang

Sawadee!

Zo, even een verslag, omdat het zo leuk is :D.

Vanmorgen konden we uitslapen, maar werden om half 8 wakker en konden niet meer slapen. Nou ja, het is al heel wat om niet van het geluid van de wekker wakker te worden en gewoon op je dooie gemak te kunnen doen zonder te weten op tijd klaar te moeten zijn. Dus zo gezegd zo gedaan; heerlijk op ons dooie gemakje aankleden en naar het ontbijtzaaltje. Wat uiteraard in de open lucht is en echt belachelijk luxe zoals je op een resort op een eilandje in Thailand kunt verwachten. Alles wat je wensen kon was er, met als hoogtepunt ‘The Eggstation’. Een kok met een klein kookeilandje met verschillende pannetjes waar je aan kon geven hoe je je eitje wou. Alles wat je wensen kon maakte die man. Verschillende ingrediënten, verschillende manieren. Ik vond het simpelweg al fantastisch omdat er een bordje met ‘The Eggstation’ bij stond. Dat is toch ook gewoon geniaal :P.

Na een heerlijk ontbijtje gingen we eens bij het zwembadje met de poolbar kijken en hebben we eens een ochtendje he-le-maal niets gedaan, buiten in het zonnetje en in het zwembad luieren. Heeeeeeeeeerlijk.

Maar jawel, jullie kennen ons ook wel langer dan vandaag; we kunnen ook weer niet een hele dag niets doen. Dat is toch ook gewoon zonde van je tijd, helemaal als je aan de andere kant van de wereld bent; op een eilandje in Thailand! :P En dus gingen we vanmiddag toch weer op pad. Niets al te actief; maar gewoon lekker snorkelen op een mini-eilandje tussen het vasteland en dit eiland in. We werden wat te laat opgehaald, maar dat was niet zo’n ramp na gisteren. Binnen een half uur waren we naar de kust gereden, hadden we alle snorkelspullen gekregen en waren we met een speedboot naar het eilandje gevaren. Binnen een half uur! Heerlijk! :D
Het was echt een minieilandje met veel groen en veel rotsen, op een klein zandstrandje na. Maar wát voor strandje! Echt zo eentje uit de boeken hoor! :D Echt zo’n BOUNTYstrandje! :D Heerlijk! We werden van de boot gejopt (dat was echt haast letterlijk zo… we hebben het duidelijk niet zo op de Thaise bevolking in deze super toeristische gebieden.. ze zijn echt alles behalve vriendelijk of oprecht behulpzaam) en doken zelf snel het water in met onze snorkelset. Dat ging alleen niet zo snel als dat het zo lijkt hoor.. :P Die flippers is nog een hele kunst om aan te krijgen en je vervolgens in het water te krijgen…. Het was vast en zeker wel een schitterend lachwekkend gezicht…. :P
Nog voor we een meter in het water stonden, had een hele school schitterende vissen mij al gevonden en voelden ik ze langs alle kanten langsglibberen. Zo, die waren niet bang! Ik schrok er een aantal keer van, want je zou toch denken dat die beestjes wel op afstand blijven als er zo’n idiote bleekscheet het water in komt plonzen.. Maar nee hoor, ze waren het zeer zeker gewend en kwamen met z’n allen zeer nieuwsgierig kijken en ‘snuffelen’ (als vissen dat kunnen… ). Samen met Renéetje zwommen we wat verder van de kust, nieuwsgierig naar het koraal en de duizenden nieuwsgierige en interessante visjes onder ons kijkend. Met name die visjes waren echt bizar. Zoveel! Het was niet erg diep en ik was niet zo handig als Renéetje met mijn flippers en snorkelpijpje (of hoe noem je dat ding…), waardoor ik nogal eens half verzoop, maar goed, het was het echt waard. Na een klein uurtje was ik alleen wel echt uitgeput van het proesten en steeds onderduikelen terwijl ik nog niet helemaal alles goed had zitten, dat ik de rest van het verblijf maar op het heerlijke strandje door heb gebracht. Renéetje bleef zeker nog een uurtje nieuwsgierig de visjes bekijken en pesten met zijn ademstokkie. De visjes schijnen het fantastisch te vinden als je dat ding onder water houdt. Ze komen er dan met zijn allen aanknabbelen. Ik heb vooral genoten van mijn lief die zo vol plezier in het water speelde. Net een klein kind :P Maar echt heerlijk om te zien. En dan is mijn dag ook helemaal goed; als mijn lief het naar zijn zin heeft. Mijn lekker ding! <3
Het was alleen jammer dat ie op een gegeven moment het water uit kwam en er een vis aan zijn knie had geknabbeld. Het bloedde een beetje en vermoedelijk had ie z’n knie aan een scherpe steen ofzo gestoten en niet direct gemerkt, maar pas toen een nieuwsgierig hongerig visje (piraña ofzo.. :P) aan zijn wondje kwam knabbelen. Het arme manneke. Maar verder was het top hoor :P.

Het kleine eilandje waar we zaten had ook echt schitterende fotoplaatjes, die zo op ansichtkaarten en in de reisboeken kunnen. Dus we zijn ook eventjes samen op pad geweest met de camera en hebben hopelijk zelf ook wat van die mooie kiekjes geschoten. Het was echt schitterend!
In de bomen hingen op verschillende plekken kettingen met witte stenen met gaten die daar veel voorkwamen, wat een heel mooi, paradijsachtig gezicht gaf. Ook daarvan hebben we uiteraard mooie kiekjes van proberen te schieten. Het was een leuke, relaxte uitstap! :)

En nu zijn we weer terug in ons resort en doken we bij terugkomst meteen het zwembad in (al dat zand ook. .brr .. dat is toch nog steeds niet ons ding, hoe mooi het ook is..:P), waar inmiddels het cocktail happy hour aan de gang was. Heerlijk lui aan de rand van het zwembad met een heerlijke Pink Lady hebben we dus ook de resterende middag prima besteed.

Nu zit ik alvast te typen (we verwachten vanavond niet bijster veel spannends meer mee te maken, althans, niet voor jullie lezersogen bestemd.. ;-)), dus uploaden we sebiet maar alvast dit ultralange verslag en gaan daarna lekker, romantisch samen dineren. Tijdens het typen zit Renéetje uiteraard weer met een koud pilsje in het kinderbadje voor mij, zich alvast mentaal voor te bereiden op het grote feest morgen. Tot dan allemaal! Een goede vlucht allen!

PS: net voor ons dinertje krijgen we een telefoontje van de receptie; Lene Lokes? Hoop geschreeuw en Renéetje kon er alleen iets over een kaart uithalen. ‘Oh, dat moeten Opa en oma van Dongen zijn!’. Even later komt er een mannetje aan de deur met maar liefst DRIE kaarten! Spannend!! Heel familie Lokers heeft een kaartje op de post gedaan voor mijn lief zijn verjaardag morgen! Wat liefff!! Dank jullie wel, Opa en Oma van Dongen, (schoon)mams en (-)paps en Maximo en JP, Manoni en de twee grote kleine meiden!! Super lief van jullie!!! <3 We hebben ze een mooi plaatsje gegeven! ^_^

• 06 Maart 2013 - 14:17

Melanie:

Goed om te lezen dat de vervelende reis
    snel vergeten is en dat jullie weer volop genieten!!
    Alvast heel veel plezier morgen en vanavond (nu) tijdens jullie
    Diner.!

• 06 Maart 2013 - 15:55

Manoni:

Soooo een bounty eiland!!
    lekker genieten en alvast veel feestplezier morgen!
    Fijn dat de post iig is aangekomen! Leuk leuk!

veel liefs!

• 06 Maart 2013 - 16:05

Teske:

aaah wat heerlijk zo'n bounty strand !!!
    echt heel erg jaloers.
    Ook al is het hier maar liefst 15 graden!!

En die cocktails en biertjes zullen vast ook enorm lekker smaken!!!!

Ja die ontbijten vond ik toen ook heerlijk in Bali!!!
    geniet maar van jullie resort , lekker uitrusten!!

Morgen zijn jullie de eerste die ik sms :D:D
    met lang zal zn leve voor Réne !!!

Lieeeeefs!!!!

• 06 Maart 2013 - 21:12

Carla:

Lekker hoor nog effe relaxen, mooi dat de kaarten op tijd zijn aangekomen.
    Fijn feestje op het bounty eiland!!

Liefs (schoon)paps en (schoon)mams.

• 07 Maart 2013 - 08:13

Sjon:

Hey Feesterds! Van harte gefeliciteerd natuurlijk met Rene! Geniet nog maar lekker van t mooie weer, de cocktails en de omgeving!(ook van elkaar maar dat kan ook in Nederland haha) tot snel, have fun!

• 07 Maart 2013 - 23:02

Mams:

Zo'n dagje nietsdoen behalve snorkelen is ook nogeens heel ontspannen en dat hebben jullie vast nodig.....
    Liefs en we hopen dat jullie een leuke verjaardag gevierd hebben; uiteraard om niet te vergeten.

Verslag uit: Thailand, Ko Chang

Thailand, Laos & Cambodja!!

Voor een volle maand backpacken met schema door Thailand, Laos en Cambodja met de liefde van mijn leven! <3

Beginnend in Thailand zullen we ons gek gaan knuffelen met echte Tijgers en uiteraard een bezoek brengen aan de beruchte Bridge over the River Kwai. Dan zullen we na een korte vlucht en lokale pont voet aan wal zetten in Laoland. In Laos vervolgen we onze reis via Luang Nam Tha naar de Koningsstad Luang Prabang die op de Unesco werelderfgoedlijst een plaatsje heeft. Hier gaan we uiteraard wel even over doen. We zullen o.a. verschillende bergstammen bezoeken zoals de wereldberoemde Lanthen (Dressed in Blue People) en de heilige Pac Ou grotten. In onze tweede week gaan we in Luang Prabang (het duurt wel even eer we daar zijn) een hele mooie excursie tegemoet! We gaan namelijk een hele dag mee met een echte Mahout (olifantenverzorger)!!! Een volle dag zullen we diep in de jungle de beschermde Laotiaanse olifanten voeden, wassen en allerlei andere mooie activiteiten met ze ondernemen! Na deze geweldige excursie zullen we onze reis zuidwaarts vervolgen naar Vang Vieng waar we uiteraard de beroemde tubbing zullen gaan proberen! Een laatste stop in het noorden van Laos is in Vientiane, de hoofdstad. Hierna nemen we een lokale vlucht naar het zuiden van het land waar we in Pak Se drie dagen in de jungle gaan doorbrengen in boomhutten van bamboe en dergelijke! Hierna zullen we even een dagje rustig aan doen en bijkomen op het eiland Khone waar we hopelijk ook zoetwaterdolfijnen zullen spotten. Per boot zullen we dan oversteken naar Cambodja, waar we onze weg vervolgen naar Siem Reap waar we uiteraard één van de wereldwonderen, Angkor Wat gaan bewonderen! Dan inmiddels vier weken verder zijnde, zullen we ons ten slotte richting Thailand begeven, waar we nog drie dagen bij gaan komen op het eiland Koh Chang als ook Renéetje zijn verjaardag gaan vieren! Het toefje op een vast en zeker overheerlijke taart!

We hebben er zin in!!!!!!!!!!!!!!